Inlägg från: Parenthood |Visa alla inlägg
  • Parenthood

Hjärnskakning??

Jag skulle definitivt åka till en läkare som kan kolla om det blivit en hjärnskakning. Om man får en sådan och inte behandlar den kan det bli riktigt obehagligt. En god vän till mig fick en hjärnskakning och väntade med att gå till läkaren ett par dagar, hon kräktes inte eller så. Hon blev beordrad sängliggning, hon fick inte läsa böcker, inte titta på TV, inte göra någonting i princip, i flera månader, det tog nästan ett halvår innan hon var helt återställd, just pga att hon inte gjorde rätt i princip direkt efter smällen.

Jag vill inte skrämma upp dig, men se till att gå till läkaren och gör en kontroll.

• Parenthood
    appelsinen skrev 2009-09-19 21:32:31 följande:
    Jo- nu skrämmer du upp mig ordentligt såklart. Jag kan ju inte väcka honom nu och åka till läkaren.. fråga är vad de kommer att göra i så.. kolla på honom och fråga (samma frågor som på sjukvårdsupplysningen) om han betett sig konstigt, mått illa osv. Fy vad jobbigt! Din kompis- svimmade hon, hade hon inte ordentligt ont då?
    Min kompis slog i huvudet på morgonen, och kappseglade sedan hela dagen, med huvudvärk. Ingen kräkning. Det viktiga var vila och att inte anstränga sig alls, vila vila vila, så gör som de andra säger låt honom sova och kolla att han är ok med jämna mellanrum, har han fortfarande huvudvärk imorrn bitti så hade i alla fall jag åkt till en läkare.
  • Parenthood

Du har i alla fall koll på läget, så det kommer att gå bra!

Nattinatti ;)

• Parenthood

Syster C skrev 2009-09-19 22:31:51 följande:

Käftar han emot är det helt ok! :) Väck du honom ngra ggr till så är det lugnt sen. Huvudvärk imorgon kan han ha UTAN ATT DET ÄR NÅGON SOM HELST FARA!! Har han det, så ge honom alvedon. Det kan INTE dölja några som helst farliga symtom.
    Hur kommer det sig att det gjorde det för min kompis då?
Svar på tråden Hjärnskakning??