• Anonym (fettot)

Bli smal med spikmatta?

Jag har hört att man kan gå ner mycket i vikt om man använder spikmatta.
    Nu mina frågor.
    Vilken spikmatta är bäst i viktminskningssyfte? Hur länge/ofta ska man ligga på den?
    Hur mycket har du gått ner?

Hoppas nån kan hjälpa mig med mina frågor. Är så trött på att vara fet och mår så dåligt av det och jag sätter mitt hopp till spikmattametoden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-20 09:25
    Jag vet redan om motion och bra mat tack. Ni behöver inte ge fler uppenbara råd.
    Jag vill disskutera spikmattan, snälla respektera detta tack!

• Svar på tråden Bli smal med spikmatta?
  • Mandarina

Mycket ska man höra innan öronen trillar av

Lycka till!

• Vickan I

Hehehe troligt....

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Justess

Hur skulle spikmattan kunna göra att man går ned i vikt?

Jag tror det är ren bluff...

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Britta0507

snälla, när har man någonsin blivit smal av att ligga still?!

• Anonym

Nej du går inte ner i vikt av att ligga på en spikmatta
    men många tycker att de blir piggare och sover bättre = mer utvilade av att ligga på spikmatta och är man piggare så orkar man med livet bättre, planera maten mer och motionera mer = gå ner i vikt

• Anonym

Den enda tänkbara metoden som spikmattan kan hjälpa till att bränna fett på är isf genom att lindra smärta som gör att du har svårt att röra dig.

Själva spikmattan i sig bränner inga kalorier för dig. Däremot är den smärtlindrande och avslappnande om du har ömma muskler efter promenaden

• Anonym (fettot)

Ni behöver inte göra er lustiga över min ts. Jag har hört att man går ner pga att blodcirkulationen ökar och det drar igång ämnesomsättningen. Läst om en här på fl tex som gick ner 2 kg i veckan av spikmattan.

• Anonym (Men snälla!)

När ska folk förstå att det krävs motion och bra balanserad mat i små portioner för att gå ner i vikt??? Det är inte bara du TS, men jag blir så irriterad när folk inte fattar varför de inte går ner ivikt - det säger väl sig självt att rör man inte på sig så kan man inte heller förbruka de kalorier man äter!!

• Anonym

Anonym (fettot) skrev 2009-09-19 22:26:37 följande:

Ni behöver inte göra er lustiga över min ts. Jag har hört att man går ner pga att blodcirkulationen ökar och det drar igång ämnesomsättningen. Läst om en här på fl tex som gick ner 2 kg i veckan av spikmattan.
    ingen gör sig rolig på din bekostnad.
    Det är bra att öka blodcirkulationen (av många anledningar)
    men den här personen på FL måste ha gjort något mer? ändrat kosten?
    det är som med alla de här viktminskningspreparaten som säljs som utlovar viktminskning, i liten stil brukar det också uppmanas en lättare och sundare kost som komplement, inte undra på att man går ner i vikt då!
Svar på tråden Bli smal med spikmatta?