• Anonym (fettot)

Bli smal med spikmatta?

Jag har hört att man kan gå ner mycket i vikt om man använder spikmatta.
    Nu mina frågor.
    Vilken spikmatta är bäst i viktminskningssyfte? Hur länge/ofta ska man ligga på den?
    Hur mycket har du gått ner?

Hoppas nån kan hjälpa mig med mina frågor. Är så trött på att vara fet och mår så dåligt av det och jag sätter mitt hopp till spikmattametoden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-20 09:25
    Jag vet redan om motion och bra mat tack. Ni behöver inte ge fler uppenbara råd.
    Jag vill disskutera spikmattan, snälla respektera detta tack!

• Svar på tråden Bli smal med spikmatta?
  • idiblon
    Gulletroll skrev 2009-09-20 09:54:22 följande:
    Det är ju här du visar din brist på kunskap i ämnet, helt uppenbart dessutom. Men du är ju så duktig på att använda dig av härskartekniker så du vill få dig själv att tro annat. Tänker inte fortsätta diskutera med dig mera då du håller en otroligt omogen nivå.
    Det finns så många kontraproduktiva personer i yrken som påverkar människor där ute i samhället, som benhårt tror på sin egen teori och som inte begriper ett dugg hur otroligt bakåtsträvande de är och hur mycket de med sina egna fantasier förstör för människor i beroendeställning. Det får mig att må illa, och jag tänker inte diskutera med en sådan människa här. Att du tror att du kan berätta för mig hur jag fungerar är som en flashback till hur idioter utövat och utövar sina roller, och det djävulskap det för med sig.

Ja, jag erkänner, det trycker på en nerv inom mig och jag lämnar tråden innan jag kräker ner den totalt.

Tvi fan, så jävla vidrigt äckligt inskränkta en del kan vara. Det går ilningar i ryggraden och håret ställer sig på mina armar.
  • idiblon
    Gulletroll skrev 2009-09-20 09:55:13 följande:
    Projicerar du dina egna känslor nu eller? Fast du har nog för lite självinsikt att se det.
    Skillnaden mellan oss är att jag begriper när jag gör just det. Ciao.
  • Mandarina
    idiblon skrev 2009-09-20 09:59:13 följande:
    Det finns så många kontraproduktiva personer i yrken som påverkar människor där ute i samhället, som benhårt tror på sin egen teori och som inte begriper ett dugg hur otroligt bakåtsträvande de är och hur mycket de med sina egna fantasier förstör för människor i beroendeställning. Det får mig att må illa, och jag tänker inte diskutera med en sådan människa här. Att du tror att du kan berätta för mig hur jag fungerar är som en flashback till hur idioter utövat och utövar sina roller, och det djävulskap det för med sig.Ja, jag erkänner, det trycker på en nerv inom mig och jag lämnar tråden innan jag kräker ner den totalt.Tvi fan, så jävla vidrigt äckligt inskränkta en del kan vara. Det går ilningar i ryggraden och håret ställer sig på mina armar.
    Återigen talar du om dig själv och dina tidigare upplevda upplevelser.
    Det är ju tydligt med tanke på vilken reaktion det väcker hos dig. Tycker du ska fundera och reflektera lite över dig själv. Och skaffa lite mera självinsikt.

Och framför allt fundera på vad ordet ödmjukhet innebär. Tror många på familjeliv kan hålla med mig om den åsikten.
  • idiblon
    Gulletroll skrev 2009-09-20 10:02:35 följande:
    Återigen talar du om dig själv och dina tidigare upplevda upplevelser. Det är ju tydligt med tanke på vilken reaktion det väcker hos dig. Tycker du ska fundera och reflektera lite över dig själv. Och skaffa lite mera självinsikt. Och framför allt fundera på vad ordet ödmjukhet innebär. Tror många på familjeliv kan hålla med mig om den åsikten.
    Till ödmjukhet och självinsikt kan förståelsen för att man kan ha fel och att fall är väldigt individuella räknas. Med dina resonemang skulle man även kunna tänka sig frisk från fysiska sjukdomar. Det är liksom befängt. Du har tydligen inte förmågan att begripa luckor i dina egna resonemang. Så vänd du blicken inåt, innan du säger åt andra hur de ska göra.
  • Mandarina
    idiblon skrev 2009-09-20 10:36:10 följande:
    Till ödmjukhet och självinsikt kan förståelsen för att man kan ha fel och att fall är väldigt individuella räknas. Med dina resonemang skulle man även kunna tänka sig frisk från fysiska sjukdomar. Det är liksom befängt. Du har tydligen inte förmågan att begripa luckor i dina egna resonemang. Så vänd du blicken inåt, innan du säger åt andra hur de ska göra.
    Vem har sagt något om att tänka sig frisk från fysiska sjukdomar? Det är ju just här vi har problemet. Du väljer att inte lyssna, du stänger av för du vet redan hur det är minsann och då blir det lätt att du missförstår.
    Varför lyssna till någon annan när man redan vet bäst - är det inte så tonåringar brukar resonera?

Tänker inte diskutera mera med dig så vi befinner oss på olika nivåer.
  • idiblon
    Gulletroll skrev 2009-09-20 10:45:16 följande:
    Vem har sagt något om att tänka sig frisk från fysiska sjukdomar? Det är ju just här vi har problemet. Du väljer att inte lyssna, du stänger av för du vet redan hur det är minsann och då blir det lätt att du missförstår. Varför lyssna till någon annan när man redan vet bäst - är det inte så tonåringar brukar resonera? Tänker inte diskutera mera med dig så vi befinner oss på olika nivåer.
    Det är du som säger att psykiska problem måste härröra enbart ur känslolivet, hur man upplever yttre saker och hur man påverkas av dessa. På samma sätt som en fysisk funktion kan vara nedsatt, så kan en fysisk funktion som påverkar hur man upplever någonting mentalt vara nedsatt. Det innebär att man kan påverkas måendemässigt både av en fysisk och psykisk anledning, där den fysiska inte behöver ha någonting med omgivningen att göra alls. Du hävdar att det inte är så. Har jag fel? Det är vad du skriver, iallafall.
  • Puls

Och så ska man inte förkasta placeboeffekten.
    Häromdagen hörde jag om en man som försökte ta livet av sig genom att stjälpa i sig tabletter.
    Och han blev omgående dålig, kroppen reagerade starkt, puls gick upp i max och blodtrycket droppade till farligt låga nivåer.
    Hans liv var i fara.

Läkarna stod maktlösa dom visste inte vad han tagit för något.
    Till slut fick dom fram att han deltagit i ett dubbelt blindtest och fått sockerpiller.
    Så det han fått i sig var helt ofarligt och harmlöst.

Så fort han fick veta det så repade han sig direkt och värdena blev normala.

Är inte det fascinerande att placebo kan få ävens kroppens funktioner att agera.

Så egentligen vad säger att inte en spikmatta skulle kunna få en kropp att agera, med fettinsprutning eller blodsockret och på det viset främja viktnedgång?

• Anonym

Jag säger inte att man kan, men sen jag köpte min spikmatta för snart ett år sen har jag utan att göra något annorlunda utöver att ligga på spikmattan varje kväll gått ner från 76 kg till 69 kg. Jag äter inte annolunda, jag motionerar inte. Har inte heller några ämnesomsättningsproblem. Att jag öht märkte att jag gått ner är att mina byxor som suttit bra helt plötsligt hängde över ändan som en påse.

• Anonym (Plankan)

Jag har läst att man ska får större bröst av att ligga på spikmatten. Detta skulle öka cirkulationen i brösten så att de växte. Är det någon som har provat?

Svar på tråden Bli smal med spikmatta?