• niea

äter du sertralin kolla hit jag behöver hjälp

hej
    jag har ätit sertralin i 1 vecka nu har inte märkt någon större skillnad merän att min mens inte har kommit har detta hänt dig?Har din mens uteblivit och blivit oregelbunden? hur tycker du dem fungerar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-20 12:28
    En fråga till morgon eller kväll? när tar ni sertralinen? berätta om gärna om ni har testat både och, vilket tycker ni är bäst?

• Svar på tråden äter du sertralin kolla hit jag behöver hjälp
  • Obsessed Feelings

Dom fungerar sådär tycker jag... Men jag kanske har för höga förväntningar...

Det där med mensen har aldrig hänt mig, iaf inte p.g.a sertralinet. Det finns ju många orsaker till utebliven mens; barnlängtan, övervikt, undervikt, oro, för att bara nämna några.

Jag märkte ingen verkan av den förrän efter 3 veckor, så förvänta dig ingen förbättring innan dess.

Hoppas du snart känner dig bättre!

• Anonym

Jag har också ätit dem en vecka, och har inte märkt av något förutom stark ångest, förvärrad depression, sömnlöshet, trötthet och yrsel. 
    Hoppas det vänder snart.

• korin

Hur stor styrka har du på dom? äter du dom för att minska ångesten? det kan ta upp till sex veckor innan du märker någon stor skillnad.
    Det ska inte ha någon inverkan på mensen, det kan vara så om du är orolig för nånting som har med samband att din mens uteblir, när jag började äta sertralin första veckorna var ångesten extrem och jag tänkte hela tiden på tabletterna.. Försök slappna av och låt det bara komma.. det kommer bli bättre! bara du fått rätt styrka men det märker du. till mig sa dom att det skulle ta 4-6 veckor innan det riktigt började kännas skillnad.
    Hoppas det blir bättre updatera gärna får ja höra hur det går :)
    Ps, läs inte för mycket på bipacksedeln och biverkningar, det gjorde jag o gör inte det.. det är HELT individuellt och ja tycker nästan inget stämde där..

• Anonym

Det tar ju säkert en månad innan du märker en förbättring.
    Att mensen är sen har säkert att göra med att du inte mår bra.

• Skitställe

Sertralin suger. Det gör alla dessa jävla piller.

• niea

mycket möjligt din åsikt men vad hade du valt? att ligga i sängen dag in och dag ut eller trycka i dig massa tabbleter så du kan fungera lite i din vardag???

Skitställe skrev 2009-09-20 11:21:35 följande:
    Sertralin suger. Det gör alla dessa jävla piller.
  • niea

okej, jag tyckte det lätt bra när läkaren berättade om dem!Jo det kan bero på mycket det är sant, min mens brukar utebli när jag mår jätte dåkigt, ska ta och ringa läkaren senare idag och höra.. Min aptit har försvunnit helt tror jag har gått ner ca 10 kg på en månad nu av alla tabbleter jag trycker i mig...
    jag är aldrig hungrig och när jag väl äter mår jag illa kanske kan beror å det...

Obsessed Feelings skrev 2009-09-20 03:29:38 följande:

Dom fungerar sådär tycker jag... Men jag kanske har för höga förväntningar... Det där med mensen har aldrig hänt mig, iaf inte p.g.a sertralinet. Det finns ju många orsaker till utebliven mens; barnlängtan, övervikt, undervikt, oro, för att bara nämna några. Jag märkte ingen verkan av den förrän efter 3 veckor, så förvänta dig ingen förbättring innan dess. Hoppas du snart känner dig bättre!
  • Anonym
    niea skrev 2009-09-20 02:05:28 följande:
    hejjag har ätit sertralin i 1 vecka nu har inte märkt någon större skillnad merän att min mens inte har kommit har detta hänt dig?Har din mens uteblivit och blivit oregelbunden? hur tycker du dem fungerar?
    Äter Sertralin sedan många år och har inte haft några mensstörningar. Det tar ju ett tag innan du märker någon riktig effekt av dem, så än är det nog för tidigt att ge upp

Ingen möjlighet att du är gravid då?
  • niea

joo det har blivit många sömnlösa nätter med mycket mycket tankar och funderingar och många gråtanfall...
    desamma vi får väl se hur det går för oss båda det kan ta ett tag inn

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-20 10:50:42 följande:
    Jag har också ätit dem en vecka, och har inte märkt av något förutom stark ångest, förvärrad depression, sömnlöshet, trötthet och yrsel.  Hoppas det vänder snart.
    Mycket vanligt i början av Sertralin-behandlingen. Läkarna brukar skriva ut något lugnande också att ta i början av behnadlingen. Du har inte fått det?
Svar på tråden äter du sertralin kolla hit jag behöver hjälp