• 2barnsmoder

Medföljande gåva till tidningen

Jag har prenumererat på Amelia mer eller mindre sen den kom ut. Vad jag irriterat mig på många gånger är att man som prenumerant inte får de trevliga gåvor som följer med tidningen när man köper lösnummer.
    Nu senast var det en chokladkaka, tidigare i somras en brun-utan-sol förpackning.
    Jag vet ju att som prenumerant får man tidningen billigare än om man skulle köpa lösnummer, men det känns så otacksamt att aldrig ha något tack för att man är trogen prenumerant.
    Dottern får ju med samma saker i sin Kalle Anka som de som köper i butiken får. Där görs ingen skillnad på vilket sätt man köper tidningen.

Är det bara jag som stör mig på detta fenomen?

• Svar på tråden Medföljande gåva till tidningen
  • LsH

Jag prenumererar på vecko revyn och dom är precis likadan, och om man vill ha gåvan som får man KÖPA den, vad är de för stil?

• Joico

Om du prenumerar är priset sänkt just för att du inte får gåvan De som köper tidning med gåva i butik betalar för gåvan då tidningen har högre pris. Så det är inte så konstigt att man får betala för gåvan som prenumerant

LsH skrev 2009-09-20 21:38:51 följande:
    Jag prenumererar på vecko revyn och dom är precis likadan, och om man vill ha gåvan som får man KÖPA den, vad är de för stil?
  • EmmaOh

Jag har också reagerat på det. väldigt dåligt.

Joico skrev 2009-09-20 21:44:26 följande:
    Om du prenumerar är priset sänkt just för att du inte får gåvan De som köper tidning med gåva i butik betalar för gåvan då tidningen har högre pris. Så det är inte så konstigt att man får betala för gåvan som prenumerant
    Nej priset är inte sänkt för att prenumeranten inte får medföljande gåvor utan för att det är bättre för tidningen att ha garanterat sålda nummer. Därför är priset sänkt för att locka prenumeranter.
  • Vombell

Jag mailade till Amelia och ifrågasatte detta jag med. Det var när det följde med en DVD om man köpte lösnummer. Är det verkligen så att man får den billigare om man penumererar? Jag har för mig att det kostade samma nämligen (jag hade en prenumeration där man betalade per nummer, alltså inte ett års prenumeration) I vilket fall som helst så fick jag aldrig ngt svar från Amelia....

Mina barn prenumererar på Kalle Anka, Bamse, Pets och Prinsesstidningen och där får man med precis samma saker vid prenumeration som vid lösnummerköp i affären.

• LsH
    Joico skrev 2009-09-20 21:44:26 följande:
    Är fullt medveten om att priset är högre i butik (eller lägre för prenemuranten) då det är gåvor involverade.

Men vad jag inte förstår är varför kan de inte vara snälla med sina prenemuranter och ge dem gåvan? Något borde väl trogna läsare få eller?
  • 2barnsmoder

Ja, de borde väl premiera sina prenumeranter och värdesätta dom lite högre. Jag jobbar på posten och ser ju hur en del tidningar, ofta Damernas Värld och andra lite tjockare magasin faktiskt brukar slänga med nån liten gåva i inplastade tidningar.
    Nej, jag är faktiskt lite less på detta, kommer inget vettigt svar från Amelia så tror jag att jag hoppar av min tillsvidareprenumeration och bara köper de tidningar jag faktiskt vill ha och har tid med.

• 83Lovika

Retar mig också på det där. Prenumererade förr på SOLO o där fick man alltid med gåvorna även som prenumerant. Ibland på amelia kan man skicka efter men det blir ju extra jobb.. Urdåligt.

• UmmAlina

vet ni varfor prenumeranter inte far gavorna?

det ar for att det finns allergiker, och da far forlagen inte skickat ut sadant som kan utlosa en allergichock.

• SuzR

jag väntar på TVÅ presenter från Elle mat och vin och amelia, har inte fått något alls. Jag tycker man ska få det när man har betalat men njeeet! Fick brev från Elle Mat som sa att premien var slut men det skulle komma fler, jag får min premie i november, typ 6 mån efter min prenumation. Med amelia skulle jag också få en grej men neeeej! Snart är liksom prenumationen slut (skulle få 4 nummer och en presse) så då får jag väl den när pren. är slut. irriterande! jag prenumenerar ju bara för att få presenterna ju...

Svar på tråden Medföljande gåva till tidningen