• 2barnsmoder

Medföljande gåva till tidningen

Jag har prenumererat på Amelia mer eller mindre sen den kom ut. Vad jag irriterat mig på många gånger är att man som prenumerant inte får de trevliga gåvor som följer med tidningen när man köper lösnummer.
    Nu senast var det en chokladkaka, tidigare i somras en brun-utan-sol förpackning.
    Jag vet ju att som prenumerant får man tidningen billigare än om man skulle köpa lösnummer, men det känns så otacksamt att aldrig ha något tack för att man är trogen prenumerant.
    Dottern får ju med samma saker i sin Kalle Anka som de som köper i butiken får. Där görs ingen skillnad på vilket sätt man köper tidningen.

Är det bara jag som stör mig på detta fenomen?

• Svar på tråden Medföljande gåva till tidningen
  • 2barnsmoder

Nej, det finns ingenstans någon info om det. Hade ingen aning om att det följde med någonting förrän jag såg tidningen i affären nyss.
    Dom skickar väl med grejor bara för att locka folk att köpa just deras tidning lite spontant.

Hannah76 skrev 2009-09-20 19:04:46 följande:
    Du kan väl skicka efter gåvan?
  • Tattyn

Det var anledningen till att jag slutade att prenumerera på just Amelia.
    Har iofs sett att de numera i tidningen innan det ska medfölja roliga grejjer, talar om att prenumeranter kan skicka efter dessa saker, men jag tycker ändå det känns fel att de som är trogna läsare och prenumererar inte får samma saker som lösnummerköparna utan att behöva skicka in frankerade kuvert osv

• 2barnsmoder

Jag vet vad du menar, men det brukar vara t.ex en dvd-film eller nåt sånt.
    Det här är såna här "lockvaror" som är tänkt att locka till ett impulsköp antar jag.
    Löjligt egentligen, men man känner sig snuvad på något vis.

Hur mycket billigare är det att prenumerera egentligen? Man kanske ändå tjänar på att bara köpa tidningen de gånger det verkar ha något intressant innehåll istället för att slentrianmässigt få dom hemskickade.
    Ibland dröjer det flera dagar innan jag börjar bläddra i den, då kanske jag lika gärna hade kunnat hoppat just det nummret.

• Tattyn

Om man kan tänka sig att inte köpa alla nummer så blir det nog inte billigare att prenumerera, och det brukar väl ändå bara röra sig om några kronor per nummer som man sparar vid prenumerationer?

• 2barnsmoder

Jag har skickat ett meddelande till prenumerationsservice på deras hemsida. Få se vad jag får för respons. Om de är schyssta och skickar chokladen kanske jag stannar som prenumerant, annars vete fanken..
    Bättre kanske att hoppa på igen om ett tag och få någon trevlig välkomstgåva(parfym, mysdress etc.) plus 4 nr för typ 69 kr.

• skorpionen80

Ring förlaget, man brukar kunna få de grejerna som prenumerant. Ev får du stå för portot själv.

• Qarina

Jag har oxå retat mig på det. Prenumerarar både på Amelia och en hemtidning å där gick det minsann att skicka med samma chokladkaka med posten.
    Har oxå tänkt klaga men så blir det inte av

• Joico

På vissa tidningar så står det på insidan av omslaget att man kan skicka ett sms till ett telefonnr med sina uppgifter, så får man gåvan hemskickad. Men det kanske inte finns hos Amelia..

Svar på tråden Medföljande gåva till tidningen