• Kantarellen

Vilket glidmedel?

Finns det någon som kan tipsa mig om ett bra glidmedel? Problemet är att jag har väldigt lätt att få svampinfektioner och har väldigt känsliga slemhinnor?

Den senaste har jag försökt att använda Klick som finns på apoteket, men det fungerar inte alls för mig, svider som bara den?

• Svar på tråden Vilket glidmedel?
  • Teskedsmamman

Det finns glidmedel som innehåller silicon och de tycker jag är kanon!!!

Gör en sökning på eros och glidmedel på nätet så hittar du nog...

Dessutom vill jag tipsa om en mjölksyragel som finns på apoteket, kommer inte ihåg vad den heter nu men den är underbar!!! Så fort man känner sig irriterad så använder man den så återställs floran i underlivet och jag har lyckats häva många svampinfektioner med den!!

• Bianka

Teaspoon: bästa tipsen på länge, tack så mycket!

TS: EXAKT!

• Kantarellen

Teaspoon: tackar för tipset, silicon är alltså det jag skall leta efter när jag skall ha glidmedel.

Lacktal heter mjölksyragelén som tyvärr inte fungerar nått vidare på mig?

• Lamia

Olivolja? Tycker jag funkar bra.

• fru bengtsson

lustjakt.se finns ett silikonbaserat glidmedelk som heter Pjur Eros. Funkar jättebra och ska visst vara bra om man har lätt att få svamp också.

• artbitch

BioGlide!!
    Är SÅÅÅ nöjd med den! BioGlide är en 100% biologisk produkt, ph-neutral och jättevänlig mot slemhinnorna...

• Älskarlivet

Vi använder glidmedel som är silicon... Min fråga (om jag får låna tråden lite...) är om man kan ta det i munnen?
    Vissa glidmedel kan man ju "äta.." Detta kan man inte äta det vet jag men gör det något om man s*ger ändå och får det i munnen...?

Förlåt lite OT kanske.....

Svar på tråden Vilket glidmedel?