• Kantarellen

Vilket glidmedel?

Finns det någon som kan tipsa mig om ett bra glidmedel? Problemet är att jag har väldigt lätt att få svampinfektioner och har väldigt känsliga slemhinnor?

Den senaste har jag försökt att använda Klick som finns på apoteket, men det fungerar inte alls för mig, svider som bara den?

• Svar på tråden Vilket glidmedel?
  • Danbala

Om du ska köpa pjur, leta efter billigare priser. Det varierar väldigt. Vi beställde senast ett par 100 ml-tuber via usvideo.se för 130:- styck. Beställer man annat samtidigt blir det ju bra, rent portomässigt, sådär.

(Det är f.ö. det bästa glidmedel jag provat. Fungerar som "conditioner" för latex också, hurra, hurra! )

• Kantarellen

Behöver även ett tipps på vattenbasserat glidmedel som är riktigt vänligt mot slemhinnorna, kan ju inte använda siliconglidmedel till knipkulorna i silicon kom jag på... Funderar på om kanske aloe vera kan vara bra till det?

Angående hormonspiral så finns det några trådar på bröllopstorget.se som kan vara läsvärda har jag för mig.

• Mesangium

Kantarellen: jag har pjur på allt. funkar inte det på silikon menar du?

• brokig

Jag tycker vattenbaserade Durex heat är mycket bättre än Klick om man vill köra vattenbaserat.

• Konvaljen

Vi använder glidslem från apoteket, kostar typ 30 spänn flaskan, en liten klick räcker och det är superbra om man är känslig. Det är samma medel de använder vid gynundersökningar. Kan varmt rekommendera det!

• brokig

Xyra: Visst är det helt okej, men det har faktiskt ett namn som får mig att tänka på allt annat än sex

Jag förknippar det dels med gynundersökningar och dels med den perioden av mitt liv då jag assisterade lammförlossningar och fick sticka in en glidslemshand i fåren och dra ut ett par tre lamm..

• Konvaljen

brokig

jag vet, jag klarar inte av att se etiketten, min man får gömma det lite fint. Men det är det allra bästa jag provat så det är värt det osexiga tilltalet...

• brokig

Kanske köpa glidslem och hälla upp i durex heat-flaskan...

• Konvaljen

brokig

bra idé, eller designa den på något sätt, försöka få bort etiketten...*hm*

• Kantarellen

NokGrodan: har läst att siliconet i glidmedlet kan ragera med siliconet på knipkulor eller annat. Pjur har vattenbaserade glidmedel i sitt sortiment, kanske kan vara ett bra alternativ?

• Mesangium

Kantarellen: vet inte vilken sort jag har. står inte. står bara att den är bra till latex =)

• mareld

Silikonbaserade glidmedel är inte farliga att få i munnen - så ha ni så trevligt som ni vill......Funkar utmärkt som silikondroppar i håret. Eller på andra ställen på kroppen där man vill vara len och ha ett skyddande lager. Är dessutom helt underbart att massera varandra med. Stämmer att man inte skall ha silikonglid på leksaker och kulor av silikon.

Stämmer oxå att man inte skall ha oljebaserde produkter tillsammans med kondomer - lika löser lika - tror inte att kondomen försvinner men det är inte säkert att den skyddar till 100 procent.

O'my är ett vattenbaserat glidmedel som jag hört flera kvinnor med svåra problem rekommendera. En kvinna hade alltid sveda och värk efter samlag men sedan hon började använda den har hon inga problem alls. De har den på www . lust garden . se (utan mellanrum) i Uppsala. Ligger inte på hemsidan men de kan säkert skicka den om man mailar eller ringer och frågar.

Lycka till

• Älskarlivet

Mareld!
    Tack för svaret, det var precis det jag ville veta .

Men.... varför ska man inte använda siliconglid på t ex Rabbit?

• Mesangium

älskarlivet; inte det glidet på leksaker av silikon. andra går bra. =)

• Älskarlivet

Jaja okej, då fattar jag. Så då beror det lite på vilket material dildon (t ex) är gjord av...

Rabbit? Vad är det gjort av (det är den enda jag har).

• Mesangium

Älskar livet, finns kanske olika. men gummi/plast är det väl?

• mareld

En "vanlig" rabbit brukar vara gjord av plast. De enda silikonstavar jag träffat på har varit enfärgade, helt ogenomskinliga och har en lenare mattare yta än plaststavar. Om din rabbit har en glansig yta, känns som plast och är mer eller mindre genomskinlig (man ser kulorna etc) så är det nog plast. Om du köpt/köper en silikonstav borde försäljaren ha upplyst dig om det. Du kan titta på www . lust garden . se på vibratorer: delfinen, gigolostaven, sally sea och ormen fritzz är av silikon och ser lite annorlunda ut än övriga stavar.

• Älskarlivet

Ja det är nog plast.... Då kan jag använda det siliconeglidmedlet vi redan har! Vad bra

• Anonym

EROS Pjur!

Dyrt, drygt men superglid!

Svar på tråden Vilket glidmedel?