Inlägg från: Ella174 |Visa alla inlägg
  • Ella174

    30+ som väntar/har fått syskon, del 6

    Assar, tack! Nej, han hade inte haft vattenkoppor. Vi borde väl inte åkt, eftersom makens pappa hävdade att han inte hade haft det... Han kommer nog se lite ... skum ut en bra tid framöver, han är verkligen helt översållad av vattenkoppor.

    Moon, vilken fin förlossningsberättelse. Grattis!

    LaGal, grattis till Filip! Hoppas fötterna blir bra fort och att ni slipper alltför mycket krångel med det.

  • Ella174

    Siggan, ja, vi hade väl inte riktigt full koll på vattenkoppsstadiet, visade det sig...
    Nu har det gått en vecka och fortfarande feber och fler koppor, så det tar ett tag.

    Ego: Nu har jag äntligen tagit influensavaccinet. Det kändes lite i muskeln, men annars känner jag inte av det. Men det var bara fyra timmar sedan....

  • Ella174

    Saki, välkommen tillbaka!
    Jag känner liksom du att det känns väldigt stort att man ska bli tvåbarnsförälder. Jag ville ha barn hyfsat tätt (V kommer att vara 2,5 när han får sitt syskon), men nu får jag nästan kalla fötter. Han är ju fortfarande vår lilla bebis ibland, och jag är rädd att man inte kommer räcka till.

    Pust, är tillbaka efter glukosbelastning nu på morgonen.
    Det var uppe och vände i halsen ett par grr, men tillslut lugnade sig illamåendet. Fick bra värden på blodsockret, så det var skönt i alla fall.
    Har inte varit så duktig med kosten under graviditeten (ingen matlust) utan ätit en hel del godis och onyttigheter, så jag var lite orolig hur glukosbelastningen skulle gå.

    Järnvärdet var nere på 110 nu, trots Niferex. Ligger alltid högt annars, så jag får försöka öka på...

  • Ella174
    M73 skrev 2009-11-23 12:10:06 följande:
    fr mig är det verkligen guld att H går till dagis sama tider som innan en hel månad. Då har jag hunnit gosa med t o vila lite fast sambon är på jobbet. Fick precis veta att det är ok med tre längre dagar för H som femtontimmarsbarn. skönt!
    Ja, så har vi det också, om jag har förstått reglerna rätt.
    Kan man skjuta lite på den månaden om pappan är hemma en del i början också? Då känns det onödigt att ha långa dagar på dagis...
  • Ella174

    Sara, vad gulligt med sångstunden!
    Och härligt att du får komma ut på roligheter som cellprov idag!

  • Ella174

    Grattis Mini! Vad bra att ni gjorde som kändes bäst för er.
    En bröllopsfest kan man ju ha när man känner för det, måste inte vara i samband med vigseln!

  • Ella174
    Gladhannapanna skrev 2009-12-13 08:04:57 följande:
    Nu har jag också julkort i mitt galleri! två söta små tärnor!
    Så söta! Och otroligt fina kalufser på båda!
  • Ella174

    Milla C skrev 2009-12-12 15:06:34 följande:


    Sötaste jul-pepparkakorna .
    Jättesöta! Så stor Lucas har blivit!
  • Ella174

    Ela, vad skönt att maken i alla fall inte blev så gnällig...

    Vi var också på stranden igår. Kallt, men med varm choklad i mugg och bananer och bullar som fika så gick det bra. Dagens roligaste (för V) var att gå på frusna vattenpölar så att det krasade när isen sprack. Eller - roligast var när höggravida mamma gick på pölarna, för då fanns det inte mycket is kvar. Har gått om maken viktmässigt och känner mig sådär piffig...

  • Ella174

    Assar, ja, jag kommer förhoppningsvis krympa en del under våren.
    Har faktiskt beställt en roddmaskin, och kan riktigt längta tills jag får börja använda den...

  • Ella174

    Kram till Ela, det låter tufft!
    Hoppas R lär sig kommunicera tidigt, så kanske frustrationen lättar...

  • Ella174

    Söder, usch, det låter inte trevligt! Hoppas ni är friska snart!

  • Ella174
    Mandra skrev 2009-12-15 11:40:42 följande:
    Imorse så tog sambon barnen. 6.45 vaknade dom och gick upp eller sambon gick upp och ut i köket och började med frukosten och tjejerna låg kvar. Efter en stund så gick han in och kollade till dom. Där låg Tyra på Vilyas arm och tillsammans sjöng de julsånger och när Vilya fick syn på pappa så sa hon - Kom pappa, kom och ligg här på min arm du med. Sen hade dom 3 legat där och sjungit julsånger -Sämre start på dagen kan man ha, var sambons recension.
    Vilken idyll!
  • Ella174
    asap skrev 2009-12-16 10:06:04 följande:
    Mandra - Men försökte du med att erbjuda honom att ligga på din arm och sjunga julsånger? Då hade han nog blivit glad!
  • Ella174

    Oj, vilken vinter vi har fått i Skåne. Snö, sol och kallt.
    Tog en evighet att köra till jobbet, snön blåser ut över motorvägen hela tiden, så det var snorhalt, men de flesta tog det lugnt (förutom vissa undantag, företrädesvis körande gamla rishögar).

    Var på sista rutinUL imorse, v 32+3.
    Det är tydligen en flicka vi väntar! Jag var så inställd på pojke (kanske för att vi redan har en), men det är såklart jättekul och ska bli så kul att berätta för blivande storebror.
    Allt såg bra ut. Lillan vägde 1909, lite under medel, och förväntas väga lite under 3500 vid födseln. Storebror vägde 3490 på BF+11...

    Har era ettor och tvåor vägt ungafär lika?

    Moderkakan som har legat lågt i framvägg hade också vuxit med magen upp, så den ligger inte ivägen längre...

  • Ella174
    Siggan skrev 2009-12-17 12:13:04 följande:
    Ella: A vägde 3940 på bf+14 och K vägde 3950 på bf-3. Bägge var 51 cm långa och 36 cm i huvudmått, så det är väl lika?
    Ja, verkligen! Trots att de skilde 17 dagar. Spännande!
  • Ella174

    Kul att läsa om födelsevikter på alla syskon. Verkar som att det både kan variera och bli väldigt likt. Kanske några fler som håller sig inom samma spann...?

  • Ella174

    Saki, vad skönt att få höra hjärtljuden och början till sprattel.
    Jag blir alltid lite gråtmild av att höra hjärtat. Nästan mer än vid ultraljud...

    Mina graviditeter har varit ganska olika. Första var relativt enkel, lite ont på slutet och lite foglossning på mitten som gjorde att jag fick sluta med träningen (men kunde fortsätta med promenader, vattengympa och simning).
    Denna graviditeten inleddes direkt med täta migränanfall och så har det fortsatt (men jag har varit sjukskriven 50% och vilat mig igenom dagarna, så det har minskat). Migrän vid stress, fysisk ansträngning (t o m promenader) osv. Så det har präglat hela denna graviditeten och hela vår livssituation (går och lägger mig vid 19-20 på kvällen).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 6