Inlägg från: Snuttjulla |Visa alla inlägg
  • Snuttjulla

Hjälp! 60-talskläder, hår, skor?

kan du inte kolla lite på grease, och andra filmer, typ SHAG? som ska utspela sig där, och få lite tips. Kom inte capri-byxan på 60-talet? OCh så var det väl mycket topar och matchande koftor/cardigans? Typ sött och flickigt? Jackorna, tänker jag på grease, pink lady-jackor, de som var jätteinne förra sommarn, tror gina tricot hade såna bland annat? Hoppas du hittar nåt som passar dig, men som sagt, kolla lite filmer från då... :)

• Snuttjulla

Klänningarna är jättefina, men tycker de ser lite för korta ut för att platsa på 60-talet, men det beror nog på om man menar tidigare eller senare 60-talet, och sen är det väl hur man skälj uppfattar det hela. Men det kan ju bli kanon med rätt look i övrigt, med hår och smink. Mycket eyeliner tycker jag är 60-tal...

• Snuttjulla

hej, var tvungen att kolla lite med min mor, som jag kände borde ha lite mer koll på kläderna på 60-talet, och hon hälsar MINI, MIDI, MAXI.
    Och även att polotröjan kom då. lite Charlies änglar (tv-serien)
    Men jag tycker det låter som jättesnyggt att ha vita capri-byxer, topp och jackan, ochg sen final touche- smnk och hår! Lycka till!
    Vill också gärna se nån bild sen...

Svar på tråden Hjälp! 60-talskläder, hår, skor?