Inlägg från: Jamieolivia |Visa alla inlägg
  • Jamieolivia

Hjälp! 60-talskläder, hår, skor?

När jag tänker på 60-talet tänker jag mig en sån här klänning:
    www.glamour.se/_internal/cimg!0/gpah384h2lfw8m82378ehyxc4p45vgn

fast i en annan färg! Typ röd eller gul eller blå...inga mönster!

eller en sån här:

www.modette.se/Upload/Netstar/Modette/ImageGallery/Thumbnails/12/157712/62347_247645.jpg

Och en sån här frisyr med matchande färg på hårband som klänning
    static.devote.se/gallery/big/20090214/ed9e1089b60015c1d911fddf75c8d043.jpg

• Jamieolivia

Man hade ju också stövlar typ, som kanske passar dig lite bättre. Ganska höga. Men också högklackat med rundad och öppen tå...som varit populärt ett tag nu...Det är ju snyggt till klänning också.

Som jacka...en snygg cardigan, kort men långa ärmar skulle väl fungera?
    Liknande jacka måste ju finnas också.

MLT skrev 2009-09-21 21:23:53 följande:
    Ja, det är den bilden jag har också av 60-tal, men det funkar verkligen inte för mig och min kropp. De låga skorna till mina fotbollsvader och den skärningen får mig nog bara att se fet ut :) Vad hade de mer för skor eller stövlar? Frisyren är det lättaste då jag har långt hår. Har faktiskt tittat på den bilden du länkade till! Eller någon diademfrisyr..
  • Jamieolivia

Jo, med skärp kanske klänningen fungerar...men det är just det där med "volangerna" som stör lite på looken kanske...testa! På 60.talet hade man väl lite tunna skärp, och med din klänning skulle det behövas kanske ett brett skärp?

Jag tror nog du skulle passa i en sån klänning som jag visade :) Har du testat? Det finns lite såna på typ HM nu...

• Jamieolivia

Klänningarna var jättefina! Caprisbyxorna verkar vara ett bra val också! Nu blev det mycket att välja på...skicka gärna en bild på hur det blev till slut :)

Svar på tråden Hjälp! 60-talskläder, hår, skor?