Utredning hos Alan E. Beer
Lattemaja,
stort lycka till! Vilket driv och vilken kraft du har! Och vad härligt att höra att du får hjälp av andra som är inblandade, att de visar empati och vill att det ska gå bra.
Lattemaja,
stort lycka till! Vilket driv och vilken kraft du har! Och vad härligt att höra att du får hjälp av andra som är inblandade, att de visar empati och vill att det ska gå bra.
Hej Lattemaja,
Stort grattis!!! Så fantastiskt!
Jag undrar om du kan inboxa mail adressen till Alan Beer centrat till mig?
jag vill maila o fråga dem om deras inställning till att vaccinera sig mot svininfluensa. Eller är det kanske något du vet? Vi ska göra vår sista ivf och olika kliniker här i Sverige säger olika saker.
På krisinformations hemsida står det så här (se nedan) och jag tolkar det som att det kan inverka negativt om man vaccinerar sig i samma cykel man vill försöka bli gravid men att det är ok cykeln därpå. Eftersom vårt ivf är denna cykel känns det tveksamt. Kliniken säger att det inte är nån fara o andras kliniker säger att det är fara.
Påverkar vaccineringen möjligheterna att bli gravid?
Det finns inga studier som visar att vaccinering påverkar möjligheterna att bli gravid. Man kan dock inte utesluta att den immunstimulerande effekten vid vaccinationstillfället kan störa implantationen som sker inom ungefär en vecka efter befruktningen. Detta är i så fall en tillfällig effekt och påverkar inte fertiliteten eller möjligheterna att bli gravid i nästa cykel.
Tack! :)