Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Någon med tonåring som har ad/hd diagnos, hur funkerar skolan

Med järnvilja så har skolan funkat bra för oss!
    Jag har alltid varit stenhård med närvaron i skolan så det är inget som påverkats av funktionshindrena.

Sen har vi tillsammans med Bup's specialmottagning gått ut med info till alla lärarna om hur de bör gå tillväga samt att sonen även fick assistent som såg till att lappar kom hem, läxor skrevs ner o böcker fick vi xtra exemplar av så vi hade dem hemma jämt.

Nu går han andra året på gymnasiet och det funkar kanon. De har nästan inga läxor, väldigt bra lärarstab och en skolledning som är ett föredöme. De la helt enkelt om sitt undervisnings och tankesätt när sonens läkare o SSK var där förra hösten o informerade om hans oilika funktionshinder inom NPF.

Men visst får vi som föräldrar jobba mycket för att skolan skall funka. Jag ser till att han läser till prov, att han sköter sin närvaro, att han är allmänt väluppfostrad och sköter sig rent socialt. ( vilket jag iofs lagt grunden till långt tidigare. )

Ta BUP till hjälp är mitt råd. Vi har haft både läkare, SSK, Psykolog och Kurator i skolan för att informera o ägga upp handlingsplaner.

Svar på tråden Någon med tonåring som har ad/hd diagnos, hur funkerar skolan