• AmandaPitkänen

Jag är så ful!

Jag känner mig så himla ful. är det nån mer än jag som har fått finnar i hela ansiktet (och jag har aldrig finnar annars!!) och så torrt hår. det bara hänger i stripor. Är det nån som har en mirakelkur för hår och hud? behöver verkligen hjälp!

• Svar på tråden Jag är så ful!
  • vårsol

Oh ja! Jag har blivit blek och glåmig och finnig. Jag som aldrig haft finnar förr har flera stycken nu. Vet inte om det egentligen finns något att göra? Jag tvättar ansiktet morgon och kväll med L'Oreals ansikttvätt, ibland tar jag även ansiktsvatten och så smörjer jag mig med ansiktskräm. Vet inte om det hjälper men...

Fast jag lider inte så mycket av att ha blivit ful. Jag är så lycklig över att vara gravid att jag välkomnar varje gravsymtom med ett leende.

• ebben

Ta och köp nån vitamintablett som är bra för hud-hår-naglar ! Hur gick det var du till akuten?

• Holmen

ja finnar....de tycks vilja dyka upp lite mer nu, än vanligt...

Mitt hår känns ganska bra ändå...lite slitet...men ska till frissan den 7 juni...så då ska jag klippa å färga...Just nu syns utväxten...å det känns väldigt störande...

Man kan nog inte annat än försöka tvätta sig med typ tvål, sen acne-lösning...Å förska smörja in eftersom...

ganska upp dig...det ska ju vara kul å vackert att vara gravid...Hm...

/E

• golfaren

Jag får finnar i pannan till och från men jag har massor av småkvisslor på brösten (mitty i urringningen!!

• Rudde

Hallå där, jag var lika ful som du!!! Hi-hi! Nä men jag förstår exakt hur du känner dig. Jag spydde konstant de första fem månaderna men från v.25 började mitt hår repa sig och plitorna försvann och jag fick färgen tillbaka i ansiktet. Så det går över, det är bara att stå ut, tyvärr. Nu börjar jag känna mig rund om rumpan istället, suck. Jag är i v.27 och har gått upp 6 kg och det är ju inte hysteriskt mycket men det syns väl på rumpa och lår tycker jag.

• AmandaPitkänen

ebben: Jag åkte aldrig upp eftersom dom inte ville undersöka mig för jag var bara i vecka 13! suck... men jag ska till min bm imorrn och lyssna på hjärtljuden! ska bli spännande!

Holmen: jag tycker att det är kul att vara gravid, men samtidigt tycker inte jag att det är så kul att ha stora finnar i HELA ansiktet. Håret ser ut som om jag aldrig klippt det så slitet är det. Och folk kommenterar hela tiden att jag ser så trött ut. Så det är klart att man vill piffa upp sig lite!

• vårsol

Amanda, folk frågar mig hela tiden om jag är sjuk... Lite svårt att bortförklara sig varje gång, vi vill nämligen inte berätta än.

• AmandaPitkänen

Vårsol: jag har redan berättat till alla och jag trodde dom skulle ha lite förståelse med att man är gravid och spyr och är trött och inte ser så pigg ut. Men nejdå! alla har visst rätten att påpeka hur sliten man är.

men jag funderar på om man kanske ska ta och boka tid för lite solning. Så får man ju lite färg ialla fall.

• Saucy

Jag hade MASSOR av finnar förra graviditeten.
    Jag hade nån salva som heter 'valcrema' den kan man köpa på Åhlens för ca 40 spänn. Den funkade inte tillfredsställande - men den funkade en del.
    Kan va värt att prova. Jag har läst flera inlägg förut om folk som rekommenderade den.

Lycka till - du kommer alldeles säkert bli snygg igen ;)

• miar

Kanske är det en liten tjej i magen??? Skrocken säger ju att en tjej stjäl mammans skönhet!!

• vårsol

Amanda, vad elaka de är! Fast de kanske inte menar något illa? Min mamma sa med kärleksfull röst "o så blek du är"... men det tog jag som ngt positivt. Konstigt egentligen men hon sa det liksom med betydelsen "å vad kul att du är gravid".

Men ja, det är trist att känna sig ful. Du kunde kanske köpa fondation, puder och rouge för att ge ditt ansikte lite mera liv? Sola solarium tror har jag hört att det inte ska vara bra att göra när man är gravid.

• AmandaPitkänen

Jag har alltid haft bra självförtroende, tyckt att jag sett bra ut (får man säga så???) men nu är det på noll. Men jag ska som tur är till jobbet nu och att stå och steka mat och stå vid ett stekbord ger ju lite fin färg i ansiktet...*ler*

• vårsol

Vad härligt, då blir du ju lite rosig en stund iallafall! Och tänk på att den här fulheten är övergående, när bebis kommer ut så är du lika vacker som förut, eller ännu vackrare!

• Dalkulla

Jag känner mig precis som er andra! Är finnig (mest i pannan), ser allmänt trött och sliten ut och känner mig lite småfet. Jag är min första dag i v 13 idag. Jag har dock en vännina som är hudterapeut och ska till henne på ansiktsbehandling på lördag. Då ska jag bli fin! Får väl köpa lite dyra krämer av henne...

Men jag är i alla fall jättelycklig så jag lider inte så mycket av finnarna, har också lugg just nu så det går att dölja bra.

• ia2004

Hett tips till alla som har finnar och plitor i ansiktet... (inkl jag själv) har lugg också som vissa skriver... ta då på kvällen/eller när ni är hemma och sätt upp luggen så att den får luft(pannan alltså) och tvätta bort sminket så att huden får lufta sig.... har testat att smörja in ansiktet med hör och häpna barnolja och på mig tycks det funka... tar dock bara lite och torkar bort överflödet efteråt... i uringningen har jag inte brytt mig om att fixa.... döljer det på jobbet med en tröja... *S* men visst kan man känna sig små fet, ful och finnig.... *suck* får se det som att det kommer något gott längre fram.... *ler* ta vara på er// ia

• sindra

Att ni känner er ful nu i början när ni är gravid det gjorde jag me.
    Jag fick finnar på ryggen och håret blev jätte fult.

Men sen i mitten/slutet så kommer skönheten tillbaka de lovar jag. Jag fick jätte vakert hår och finnarna dom flög bort =) Jag tror jag aldrig haft så fint hår som jag hade då.

Men sen när ni ammar så blir man ful igen ialla fall jag.

Nu är jag gravid igen och jag har fått finnar både i ansiktet och ryggen.
    Jag kanske tilloch med är dubbelful för jag ammar och är gravid=)

Lycka till nu och se framåt

Kram/Sindra

• Gullan go

Kanske lite brun utan sol..Niveas lotion kostar ca 90 spänn..
    Klippning o ev lite fräscha slingor till sommaren? Kram!!

• Önskan

Feeettt hår! Blir fett dagen efter tvätt *suck*. Så äcklig känner jag mig. Och utslag i ansiktet och på bröstet, jag som aldrig brukar ha nåt!
    Brunutansol är väldans bra för självförtroendet, men vad gör man åt håret???

• vårsol

Önskan
    Jag har lite av samma problem... en scarf omhuvudet kanske? Eller en keps?

• kiirus

för mig är det nästan tvärtom! håret och hyn är i bättre skick änn någonsin!! innan jag blev gravid tyckte jag att håret va hemskt och äckligt,nu blänker det som bara va! kanske jag får en liten kille då...hihi

Svar på tråden Jag är så ful!