• vårsol

Jag är så ful!

Oh ja! Jag har blivit blek och glåmig och finnig. Jag som aldrig haft finnar förr har flera stycken nu. Vet inte om det egentligen finns något att göra? Jag tvättar ansiktet morgon och kväll med L'Oreals ansikttvätt, ibland tar jag även ansiktsvatten och så smörjer jag mig med ansiktskräm. Vet inte om det hjälper men...

Fast jag lider inte så mycket av att ha blivit ful. Jag är så lycklig över att vara gravid att jag välkomnar varje gravsymtom med ett leende.

• vårsol

Amanda, folk frågar mig hela tiden om jag är sjuk... Lite svårt att bortförklara sig varje gång, vi vill nämligen inte berätta än.

• vårsol

Amanda, vad elaka de är! Fast de kanske inte menar något illa? Min mamma sa med kärleksfull röst "o så blek du är"... men det tog jag som ngt positivt. Konstigt egentligen men hon sa det liksom med betydelsen "å vad kul att du är gravid".

Men ja, det är trist att känna sig ful. Du kunde kanske köpa fondation, puder och rouge för att ge ditt ansikte lite mera liv? Sola solarium tror har jag hört att det inte ska vara bra att göra när man är gravid.

• vårsol

Vad härligt, då blir du ju lite rosig en stund iallafall! Och tänk på att den här fulheten är övergående, när bebis kommer ut så är du lika vacker som förut, eller ännu vackrare!

• vårsol

Önskan
    Jag har lite av samma problem... en scarf omhuvudet kanske? Eller en keps?

Svar på tråden Jag är så ful!