Inlägg från: Sol Angelica |Visa alla inlägg
  • Sol Angelica

Syskon till bonus barn?

Hej.

När/om ni blir gravida, sätt er ner och prata med killen. Låt han vara involverad från början.  Gjorde så med mina bonusar när jag väntade deras lillebror. Dom fick hjälpa oss att komma på namn, köpa lite grejor, välja varsitt gosedjur osv... Dom tyckte det var jättekul, och såg jättemycket fram emot sin lillebror.
    Detta trots att deras mamma gjorde ALLT för att förstöra för oss och killarna. Hon sa tom att deras pappa inte skulle tycka om dom längre!!!

Men vi satte oss ner med kilarna och förklarade att vi alltid skulle älska dom, och att det inte skulle ändras för att det kom en ny bebis till familjen. NU älskar dom sin lillebror, slåss om vem som ska hålla honom, och hjälper tom till med blöjbyten!!! Inte illa för två killar på 8 och 10... {#lang_emotions_smile} 

Jag tror att det viktigaste är att dom involveras, och att dom inte känner sig bortglömda.

Lycka till!!!

• Sol Angelica

Varsågod.. Håller tummarna för att storken dyker upp...

Tack så mycket! Är överlycklig för att jag har en så underbar familj som jag har! {#lang_emotions_laughing}

Undrar du något annat, om bonusar, bebisar eller galna ex,  bara inboxa mig.
    Kram

Svar på tråden Syskon till bonus barn?