Svartsjuk på min nya pojkväns söta ex....
Har varit litegrand i samma sits som du är nu. När jag träffade min sambo hade han o hans x gjort slut för inte alltför länge sen. De hade varit tillsammans i fyra år, dock aldrig bott ihop. MEN! De hade bott på samma område. Så när jag flyttade in var det väldigt jobbigt att behöva träffa på x.et lite då o då.
Dum som jag var av min enormt stora svartsjuka rotade jag en kväll igenom min sambos lådor... Hittade där mindre trevliga kort på hans x. Tog hus i helvete o söp mig askalas. Men livet gick vidare. Ungefär ca en vecka senare möter jag x.et i hissen. Då var hon i full gång med att flytta in i lgh under oss, dock med en sambo!
Detta har fått mig att må fruktansvärt dåligt ett bra tag, men med tiden lugnar det ner sig. Idag har jag väl lärt mig att det är med mig han vill dela resten av sitt liv med, inte sina x. Försök att prata så mycket som möjligt med honom. Du behöver kanske precis som jag älta detta till 1000 för att kunna komma igenom det? Men då måste du vara säker på att din pojkvän klarar av det så att han inte tröttnar på det.
Lycla till!