• MasterChief

Svartsjuk på min nya pojkväns söta ex....

Jag och min man bestämde oss för att flytta ihop 2 veckor efter att vi hade träffades. 3 månader senare var allt avklarat (pga hans skilsmässa ...).

Några veckor efter att vi flyttat ihop så hittade jag foton på hans ex-fru (bröllopsbilder) samt några av hennes prylar samt ett kärleksbrev från HENNE till min man. Då kändes det inget vidare, jag önskade att jag inte hade hittat det och kastade bort allt och precis som ANONYM mådde jag mycket dåligt av detta eftersom jag ältade och analyserade och JÄMFÖRDE ALLT osv osv ...

Men idag nästan 7 år och 2 barn senare så har "hjärnspökena" försvunnit ...

Så försök att inte jämföra dig själv med ex:et, för du är unik och han har valt dig ...

Försök istället att njuta av tillvaron ...

• MasterChief

Ja, Anonym, vad ska jag säga ... Jag vet precis vad du pratar om!!!

Min man ljög för mig när vi träffades. Han sade att han inte var gift även fast han var det. Den här lögnen innebar att jag inte vågade lita på honom på väldigt länge.

Jag frågade honom massor av frågor, om precis allting. Inget var heligt! Jag frågade ofta samma fråga på olika sätt bara för att komma på honom med en lögn ... Men jag lyckades aldrig med det ...

Hur lång tid tog det innan jag släppte henne? I början bodde vi i min mans land, där arbetade de på samma arbetsplats vilket inte underlättade situationen. Efter 1½ år flyttade vi till sverige, men trots avståndet så hade jag svårt att släppa tankarna. Detta trots att jag aldrig träffade henne. Det enda jag såg var några fotografier från deras bröllop. Men det var tillräckligt för att hon skulle spöka mycket länge ...

Ja, min man lämnade sitt ex för mig. Han sade att han aldrig älskat henne, att han bara gifte sig med henne för att hon hotade ta livet av sig annars ... Han berättade att hon ville få barn omgående, men att han inte ville. Han berättade att han hade sovit med kläderna på under de fem månaderna som de bodde ihop som gifta ... Och, det lustiga är att jag tror honom ... Vem skulle hitta på nåt så knäppt?? Och nu idagsläget så är det ganksa ointressant om det är sant eller inte för vi har ju skapat ett nytt liv tillsammans och det förflutna har ingen större betydelse länge.

Men hur gick jag vidare? Det kan jag faktiskt inte svara på för det vet jag inte själv ... Det lustiga är att en dag så var det som om jag hade glömt bort henne. Hon var inte viktigt längre.

Det var mycket som hände när vi flyttade till sverige ... Min man förlorade båda sina föräldrar strax efter att vi valde att bosätta oss här i sverige, sen fick min man jobb, sen gifte vi oss och sen blev jag gravid, sen fick vi en dotter, sen köpte vi bostad, sen blev jag sjuk, sen blev jag gravid igen och nu helt plötsligt så är jag en gift 2 barns mamma som är glad om jag får gå på toa utan sällskap ...

Å Ex:et ... Ja, vem vet vad hon gör idag?

Än idag kan jag bli arg på min man för att han ljög för mig, men nu när man ser till det stora perspektivet så är det ganska oviktigt egentligen vad som hände mellan dem ... Nu är det ju bara framtiden som gäller och det är ju bättre att göra det bästa av det som komma ska istället för att sitta fast i det förflutna ...

Nåja, hoppas du fick svar på dina frågor ... Lycka till!!!

• MasterChief

NokGroda: du har rätt! Det är bättre att inget veta ... Men, men, lite sent att inse det nu, eller hur?

• MasterChief

Hej Anonym,

Ja, i ditt fall så förstår jag att det är omöjligt att gå vidare för dig. Jag tycker det är taskigt av din sambo/kille att jämföra dig med sitt ex. Tyvärr så gör nog en del killar så för att "trycka ner" dig ... Att få dig att känna dig liten och oviktig, dvs. att du inte är värd någon bättre än han ... Fruktansvärt jobbigt för dig!!! Jag hoppas att din kille slutar med sina dumheter. Du är unik och borde inte bli bahandlad på det sättet. Du förtjänar det bästa!!!! Varför gör han så???

Många kramar till dig!

Svar på tråden Svartsjuk på min nya pojkväns söta ex....