• LillaLillo

    Vågar jag äta Pregotime

    Hej.
    De är så här att jag aldrig har haft "lätt" att bli gravid. Jag har aldrig ätit preventivmedel förutom ca 1år när jag var 14 år.

    Jag har dock en dotter som är 3år.
    Jag har varit på Kvinnokliniken och min första Gyn sa i Feb 09 att jag endast hade tomma ägg. Hon förklara inget mer men sa att jag skulle höra av mig om vi ville ha barn. Då hade vi redan kört i 8 mån men de va mer " de blir om det bli". Men efter Feb har jag verkligen försökt bli gravid. Var då hos Gyn igen i Aug 09 men hade en ny barnmorska och hon tyckte inte alls att de va några problem och sa nästan att " Du som är så ung har väl ingen panik" hon tyckte jag skulle vänta minst till Feb 2010.
    Men jag tycker att jag själv ska bestämma för jag vill ha mina barn om jag kan när jag vill och det är 2009.
    Så min fråga är nu jag har alla tecken på PCO och min vännina har precis blivit gravid, hon hade Pregotime utskrivet och har tabletter över. Jag fick dessa och tänker nu använda dem. Är det någon som vet om det är farligt om man inte har PCO och tar Pregotime?
    Vad är det värsta som kan hända?

    Jag skulle ha BIM den 20/9 men har inte fått mensen. Testade neg 20/9. Så nu väntar jag bara på mensen sen blir de Pregotime.
    Hoppas ni har överseende med mitt virriga inlägg.

Svar på tråden Vågar jag äta Pregotime