Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Tråddödare igen....

Åh....bortsett från att jag fryser sjukt mycket....( ) Så sitter jag o njuter av en stunds ledighet och lyssnar på Apocalyptica......underbart......

"Skickar ut tacksamhetskramar över landet till qwerty66 som hjälpte mig med Spotify"

• Isnogood
    Velour skrev 2009-12-17 20:51:55 följande:
    Oj, åtta grader inne är inte kul!! Det är ju nästan lika kallt som ute (för mig iaf). Men vilken superkvinna du är då Hinna med allt och lite till...det är coolt.Hur går det med sjuka hästen? Är den bättre nu?
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Joodå...liiite bättre...
    -Han fick (tillsammans med kompisen) vara ståendes på "boxvila" i stallet i tre dygn men är nu ute igen...peppar peppar så verkar det gå bra...men lite svårt är det att veta då det är så mycket snö o väldigt halt...det blir liksom väldigt svårt att se om han går "rent" eller inte....

-Tio minus ute...o det sjunker fortfarande....f f f f f fryyyyyyyyser....
    Nu är det i alla fall nästan 18 grader inne....men det går segt....o så blåser det ju storm ute....inte kul.....
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-12-18 16:12:21 följande:
    Scratchy,citatfunktionen funkar inte på dig heller. Men det väl så ändå, äter jag fler portioner får jag i mig fler kalorier, eller hur? Även om jag delar den där mackan, för då får jag i mig halva mängden kalorier än om jag äter hela?Men frågan är om jag MÅSTE äta fem gånger om dagen. Måste jag det? Jag tycker att jag får i mig den nödvändiga näringen de gånger jag äter. Sen känner jag mig mätt. Eller man ska inte känna sig mätt, d.v.s. äta så små portioner så att man äter just de helig fem portionerna?För så vill inte jag ha det. Det var inte på det sättet jag gick ner i vikt, samt att jag inte skulle må bra av att göra så heller.
    Därför att kroppen lättare förbränner det du stoppar i dig om det blir i mindre mängder åt gången....

Hej o go fredagskväll på dig
  • Isnogood
    Scratchy skrev 2009-12-18 18:42:24 följande:
    Oj, enligt fl's forkortningar så missade jag min senaste mens... jobbigt...
    Men så är du ju delvis mej också.....
  • Isnogood

Fy faan....har just nattat hästarna...har knappt någon känsel i näsan... fasligt kallt ute...minus 18 grader o fallande....var 14 minus för 2 timmar sedan...lär få hacka loss hästarna ur marken i morgon när det är frukostdags....

Annars så är det ganska varmt inne...dotra började jullovet idag så hon har eldat på dan.
    Hon har åkt till sin pappa nu så det är bara jag o djuren hemma på gården...
    En katt är inne o håller mig sällskap, nya lilla minikatten..hon är 1.5 år men ser ut att vara ca 5 månader...om ens det...
    -Är lite fundersam på om hon kan vara dräktig....hon har haft 2 friare här runt gården men har inte visat något...men nu så tyckte både jag o dottern att lillkatten blivit lite väl rund om magen för att det bara skulle vara maten....får vänta o se....

Kokar chokladkola
    -Luktar härligt i huset

• Isnogood
    Velour skrev 2009-12-18 19:49:18 följande:
    Jag hade gärna hållit dig sällskap IRL ikväll. Vi hade kunnat käka lite kola och snackat skit om allt och inget Men eftersom det inte går IRL, så kan vi väl hålla sällskap här ist.
    Absolut

Springer o kollar kolan med gämna mellanrum (ogämna ibland...) så den inte smiter ur kastrullen...men annars så är jag nog här ett tag....
  • Isnogood
    qwerty66 skrev 2009-12-18 19:43:19 följande:
    äntligen myggfritt... ge mer snö!!!!
    Meh...vet du hur sjukt ont i ryggen man får av att skotta alla vägarna på gården varje gång det snöat..?
    -O såååååååå otacksamt det känns när vinden drar tillbakak snön så det bara är att börja om från början....

-O innan någon kommenterar att jag kan låta bli att skotta....så kan jag tillägga att om snön blir tillpackad där vi o hästarna går så kommer vi ha isgator där i veckor innan allt smällt bort...o då vi har backig tomt så är inte det så där jättekul...
    Går fort nerför men tamigfaan helt omöjligt att ta sig uppför....

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej förresten..!
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-12-18 20:11:30 följande:
    Mums! Du är riktigt huslig du!Din tråddödare!
    Gör mitt bästa......sedan kan det tolkas fritt....

Älskar att baka....inte särskilt pigg på att äta det sen..blir liksom "mätt" av att baka...
    Men det är alltid kul att ha något "eget" att bjuda på när de kommer folk el när man ska någon stans.
    Som på julafton, ska till mamma då...o istället för att försöka komma på något att köpa till henne o hennes man + mormor o morfas så får dom lussebullar o pepparkakor jag bakat i stället...sedan chokladkola o knäck förstås...om jag nu kan hålla barnen borta från dem tillräckligt länge så det finns något kvar att ta med förstås....
Svar på tråden Tråddödare igen....