Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Polly S skrev 2009-12-06 00:28:00 följande:
    Jaså? Plotholes? Det måste jag ta reda på. Det finns en sida som heter moviemistakes.com och där kan man söka på i princip varenda film och läsa om alla misstag som gjorts. Men det är privatpersoner som skriver där och avslöjar misstagen.

Rätt kul sida faktiskt.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:32:45 följande:
    Ja, du kanske inte ens förstår vad jag säger ju
    Men du är skåning va? Så länge du pratar skånska så kommer jag nog att förstå. Men mixar du i danska är jag lost
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:41:14 följande:
    Ja man blir ju lite mer dämpad innan man lär känna folk. Jag vill gärna känna av vad som är okej med nya människor innan jag sätter igång i 190. Fast på jobbet har jag kört full fart från början för att nya kollegor ska veta hurdan jag är och inte få en chock dag två eller nåt
    Jag känner precis som du. Fast jag tar det lugnt även på jobbet om jag är ny. Men mitt "rätta jag" hittar ut rätt snabbt ändå.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:44:46 följande:
    Grattis till numret Jag förstår danska ganska bra men talar ingen själv. Om nu inte ni tycker det, med tanke på att vi har många dialektala ord som kommer från danskan.
    Tack! (men är fortfarande avundsjuk på den mest okristliga numret i tråden som du tog)

Jo, många ord i svenskan som kommer söderifrån, men så länge de nu låter "svenskt" så är det bra
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:46:20 följande:
    Jo, men iom att jag har varit längst på vårt kontor så känns det som om folk får ta mig som jag är för jag lär inte sluta före dem, eller nåt
    Aha! Du har ju ditt på det torra ju! Så det är upp till andra att antingen take it eller leave it! Nice!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:49:58 följande:
    Haha, ja, men jag ska försöka tala tydligt när jag träffar mina trådkompisar; eller ja, Gaffsan fattar nog vad jag säger iallafall
    Menar du att du inte ska prata dansk-svenska? Är Gaffsan också skåning?

Jag tycker att skånska är jättefint!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:50:45 följande:
    Ja nån jävla fördel får jag ju ha, har jämt varit yngst och lägst betald!
    Hahahahahahahhaahha Vilken skön kommentar!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:54:45 följande:
    Ja, såvitt jag har fattat det så bor hon också här i Malmö-trakten.Kul att du tycker att skånska är fint, de flesta brukar beklaga sig över hur ful vår härliga dialekt är Du pratar väl lite rikssvenska-aktigt eller?
    Jag måste erkänna att jag för måååååååååååååååååååååååååååååååånga år sen tyckte så om skånska jag också. Men så blev jag kär i den dialekten

Jag har lärt mig den lite rikssvenskiga dialekten blandat med lite östgötska.

Men när vi träffas får du vara lite snäll mot mig, för ibland är det lite svårt att uppfatta vissa skånska ord. Så om du ska köra på i 190 är risken stor att jag inte fattar vad du säger
    Men om vi ska vara lite lulliga, så kanske det inte gör så mycket ändå
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 00:59:47 följande:
    Sorry vännen... Du får jaga 7000 istället!Ska lägga mig nu, julklappsshoppingen blev framskjuten till imorgon så det blir en lång dag skulle jag tro. Hoppas bara alla kan sova inatt, lilleman var vaken i tre timmar mellan två och fem, så man är lite sliten...Bistå gärna med ett horoskop (eller det var för morgondagen innan?)!Nattinatti tråddödare där ute!
    Meeeeeeeeeeen, fick du ännu ett nummer? Okej då! Grattis!

Jag ska absolut rada upp stjärntecknen nu. Hoppas du får sova gott du med och att lillknodden kryar på sig snart.

Kram!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-06 01:02:43 följande:
    Nej, menvadfan när man är lullig är det ju så lätt att tala alla världens språk, det vet du väl?
    Ja, då är det nästan lite skitsamma vad man säger
Svar på tråden Tråddödare igen....