Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-12-19 23:33:11 följande:
    Ah, intressant! Ja, jag kan tänka mig att det blir jobbigt att tänka klart när man är nyvaken. Så det lär bli några sjukhusturer ikväll? Är det nåt särskilt på gång?
    Såklart! En hel del olyckor!
  • Velour
    confligere skrev 2009-12-19 23:36:59 följande:
    Åh, du är en räddande ängel som väcker tråden igen.Dem jag översätter åt är ju oftast latinamerikaner och medelhavsare och de klarar varken kylan eller halkan. De springer runt i sina omönstrade sommarskor och fattar inte hur man ska gå på is för att inte ramla, och sen får de hjärtinfarkter av kylan. För att inte tala om deras bisarrt långa bromssträckor när de kör bil. Det är också ett sätt att hamna på sjukhus.
    Tack. Försöker göra mitt bästa

Jag förstår! Ja, det är inte lätt komma till ett land med ett helt annat klimat. När vi flyttade till Sverige från Iran, fick vi världens chock av kylan här (vi kom i februari). Visst, vi har snö och kyla i Iran också, men jävlar vad vi FRÖS när vi kom hit. Ordentligt påklädda var vi inte heller, men det var för att vi inte visste mycket om Sverige.

Så ikväll ska du hjälpa några nykomna stackare som ännu inte har lärt sig hantera svenskt väder?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-19 23:45:40 följande:
    Min internetupkoppling suuuuuger ikväll.
    Dumma internet!
  • Velour

Är du utländsk själv, som Scratchy skriver, Confligere?

• Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:50:42 följande:
    Åh mys Jag blir inte äcklad iallafall
    Heeeej!!

Har du haft det roligt?
  • Velour
    Grizelda skrev 2009-12-19 23:51:46 följande:
    Orättvist! Jag vill också ha alibi! Även om jag är äkta viking, med horn och allt, kan jag väl få vara lite, lite fördömande?
    Du får fördöma hur mycket du vill. Jag gillar dig ändå!
  • Velour
    confligere skrev 2009-12-19 23:53:49 följande:
    Ja, någon gissade lite och kom fram till att det förmodligen fanns någon från Frankrike som blandade in sina gener i vår familj på 1700-talet. Räknas det?Jag var i Norge en gång också.
    Hoppsan! Ja, lite utländsk är du allt
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:56:13 följande:
    Heej, Captain Jack Sparrow och ett berg av snacks samt läsk och vin är aldrig fel som underhållning
    ÅÅh, vad härligt, hörrudu!
  • Velour
    Grizelda skrev 2009-12-19 23:56:26 följande:
    Bra! Ska hitta på något kul att fördöma!
    Tja, eftersom det finns en jädra massa att välja bland, så kanske jag kan hjälpa dig på traven. Du kan ju liksom alltid börja med någon "kulturberikare"-kommentar. Den är en klassiker!
  • Velour
    confligere skrev 2009-12-19 23:56:27 följande:
    Okej, som tolk borde jag fatta detta. Menar hon biologiska mamman? Trodde det handlade om biografer.www.familjeliv.se/Forum-4-118/m49395296.html
    Hahah Har aldrig tänkt på det ordet på det sättet. Jag undrar då om vi även har TV-mamman och Radio-mamman. Eller något sånt.
Svar på tråden Tråddödare igen....