Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare igen....

hej förresten Grizelda!

• Polly S

lite svårt att se om satsen är nödvändig från det lilla du skriver, men gör du om den till passiv så tar du ju bort alla riskerna för missförstånd

här blir det kulturnatt med diverse konserter & utställningar så vi käkar ute med kompisar.
    thai hoppas jag på, men de andra ska väl få säga sitt också.

Grizelda skrev 2009-09-26 12:42:01 följande:
    Polly S skrev 2009-09-26 12:25:43 följande: Hej, hej, och tack för lektionen! Jag förstår, kanske, tror jag. Meningen jag hängde upp mig på lyder ungefär "....were divided into themes, which I discovered..." och fick plötsligt för mig att det låter som att jag upptäckte något jag själv hade gjort. Det kan ju i och för sig hända, men... . Tror det ska ändras till antingen "that I discovered" eller "which were discovered". Vill ju inte låta ofrivilligt komisk . Vad blir det för middag ikväll då? Själv hoppas jag på grillad biff med ångsökta (förlåt, Scratchy) ångkokta grönsaker.
  • Polly S

misstolka? kan det tolkas på mer än ett sätt?

qwerty66 skrev 2009-09-26 12:51:29 följande:
    ligg på han brudar... (jag bara tror det är en han) lättaste sättet att snoka reda på nått...
    qwerty66 skrev 2009-09-26 12:51:58 följande:
    hmmm det där blev ju ett roligt inlägg som kan misstolkas.. :)
  • Polly S

njae, jag är ju gift så jag håller mig till en mycket kysk fråga: vad jobbar du med?

confligere skrev 2009-09-26 12:56:26 följande:
    Ja! Ligg på mig brudar! Liiiigg på mig!!!
  • Polly S

ännu en student alltså, det huserar en hel del såna här.
    vad pluggar du? (eller är du hemlig?)

confligere skrev 2009-09-26 13:08:22 följande:
    Polly S skrev 2009-09-26 12:58:25 följande: Senast som tolk. Översätter en del löpande för lite organisationer, men mest av allt är jag student. Du kanske kommer ihåg att du bad mig om fem ord för att beskriva mig själv? Däääääär står det. Student.
  • Polly S

vad gör ni så här en lördag då?

jag går mellan tvättstugan och datorn och känner att jag borde ägna mig helhjärtat åt ngt, helst nyss men jag har huvudvärk och försöker bota den med kaffe.
    just nu känns det tungt att man ska ut ikväll, men det går väl över.

• Polly S

intressant! vilen nivå, vad ska du "bli"?

confligere skrev 2009-09-26 13:12:22 följande:
    Polly S skrev 2009-09-26 13:09:26 följande: Beteendevetenskap typ.
  • Polly S

vilKen...
    skyler på att tangenterna är för små...

• Polly S

gah! skylLer!
    är nästan alltid 'L' som försvinner, kan tangenterna vara olika känsliga på en bärbar eler har jag ingen kraft i ringfingret?

• Polly S

haha, tänkte mer på vad du tänkte rikta in dig på inom jobb sen -eller vill du forska?

confligere skrev 2009-09-26 13:15:33 följande:
    Polly S skrev 2009-09-26 13:13:26 följande: Magister... ska bli... eh, beteendevetare?
Svar på tråden Tråddödare igen....