Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?

Hej!

Jag har så förbaskat mycket kläder och skor som ligger och skräpar.
    Har runt 6 sopsäckar fulla i källaren och vill gärna sälja av det som jag kan sälja.
    Mycket av alla kläder & skor är oanvända eller använda ett fåtal gånger.

Men hur bär jag mig åt?

Är det Tradera som gäller och hur är det lättast att få allt sålt?
    Hur mycket ska man ta betalt och hur funkar det med att skicka iväg allt osv?

Jag är helt grön på det här området.

Man kan inte sälja till second handbutiker eller så?

Kom med tips om hur jag kan bli av med allt och få ihop en liten peng.
    Känns så trist när så mycket fint bara ligger och skrotar. Det som inte är i tillräckligt fint kan jag ju skänka bort, men det är så mycket som prislapparna fortfarande sitter kvar på.

Tacksam för tips!

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Svar på tråden Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?
  • Verkligen
    vackrastarflow skrev 2009-09-24 22:44:15 följande:
    Jag hade satsat på Tradera!
    Fast går man med vinst nåt då?
    Jag testade lite förut för nåt år sen men jag tyckte mest det var så dyrt att skicka allt så det gick liksom plus minus noll.

Fast jag får nog lov att testa igen om jag ska bli av med allt. Kan inte ha så mycket kläder som aldrig används. Insåg just att jag har en massa väskor och grejer med.
    Hade jag vågat så hade ju loppis vart en idé.
  • Verkligen
    Astrosmurfan skrev 2009-09-24 22:52:32 följande:
    Skriv i annonsen att köparen betalar frakten. Då behöver ju inte du betala portot.
    Ja det kan man ju göra joförsej. Men hur vet man hur stor den fraktkostnaden är?

Kom att tänka på att jag har 3 stycken oanvända vinterjackor, dom lär ju kosta en del att frakta.
    Jag beundrar nog alla som lyckas sälja och göra bra affärer på Tradera. Jag fattar noll.
  • Verkligen

Jag har hört ryktas att man kan sälja klädpaket. Alltså ett kit med kläder. Är det bra att göra så eller ska man sälja plagg för plagg?
    I runda slängar är det runt 100 plagg.

• Verkligen
    Elli47 skrev 2009-09-25 07:47:06 följande:
    Jag skulle sälja plaggen ett och ett, ifall det inte är så att de hör ihop, t ex en kostym bör ju säljas som kostym Självklart ska köparen betala frakten! Det finns portotabell på posten.se, införskaffa en vanlig hushållsvåg så kan du enkelt väga.Jag har sålt en hel del plagg på Tradera, beroende på skick så sätter jag utropspris 10, 20, 30 kr osv. En del plagg går för 10 kr, en del går för flera hundra! Oavsett så får jag ju ändå in lite pengar, hade kläderna legat hemma hade jag inte fått något alls. Ett tips är, lägg inte ut så många auktioner i början, börja med max 20.
    Jättetack för tipsen!
    ska ner och ta upp allt från källaren samt rensa garderoben i helgen så jag kan knäppa kort och börja lägga ut..=)
  • Verkligen

Hur paketerar man sakerna på bästa sätt?
    Om man säljer t.ex plagg som inte får plats i såna där tjocka kuvert. Hur är bästa sättet att paketera och få det att se lite snyggt ut?

• Verkligen
    littlemisstrouble skrev 2009-09-25 14:02:56 följande:
    kläder brukar jag först lägga in i en plastpåse eller nåt sådant för att det inte ska kunna bli blött vid eventuella olyckor i posten. sen slår jag in dom i brunt paketpapper som jag köper på öb. kostar väl en tia för ett par meter. alla hitills har varit nöjda med den inslagningen
    Supertack för tipsen!! Låter jättebra!

Jag är så glad idag för jag frågade min kompis om inte hon kunde tänka sig att stå på loppis, törs ju inte det själv och det ville hon.
    Så jag ska testa att sälja på en jättestor loppis här i stan med. Många bäckar små.. Har inget bättre för mig om dagarna nu när man är höggravid nästan..

Ska även testa Tradera, där kan man ju sälja mindre tunga saker.

Och idag sålde jag min bakmaskin på Blocket..Så himla kul det här för köparen vart jätteglad!
  • Verkligen
    littlemisstrouble skrev 2009-09-25 21:30:11 följande:
    Loppis är kul att stå och sälja på tycker jag MEN man kan inte få lika mycket som om man säljer på tradera. På loppis kan du sälja plaggen för max nån tia styck medans dom kan komma upp i 100kr och över det på tradera. Beror helt på vad du har för något att sälja.
    Jag har ca 100 klädesplagg, en del väskor och gansk många jackor. Mycket är oanvänt. Sen är det en del accesoarer. Och smink. Har massor med I.D-smink som inte ens är öppnade.
  • Verkligen
    littlemisstrouble skrev 2009-09-25 21:33:40 följande:
    då ska du definitivt sälja på tradera, du kommer nog tjäna en hel del skulle jag tro på oanvända jackor ex och ID smink
    Jag måste bara få ändan ur vagnen och plocka upp allt från källaren.
    Jag är lite segstartad känner jag. Har massa annat mineralsmink som är oöppnat med så det kan jag ju sälja med. Bara jag blir av med allt.
  • Verkligen
    littlemisstrouble skrev 2009-09-28 13:29:36 följande:
    mineralsminket tror jag du blir av med lätt, speciellt om det är ID som annars kostar skjortan
    Hoppas det. Fick så jäkla mycket av min sambo i julklapp. Typ 15 burkar med foundation, veil och rouge.. Kommer aldrig hinna använda allt...
Svar på tråden Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?