• Elli47

Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?

Jag skulle sälja plaggen ett och ett, ifall det inte är så att de hör ihop, t ex en kostym bör ju säljas som kostym

Självklart ska köparen betala frakten! Det finns portotabell på posten.se, införskaffa en vanlig hushållsvåg så kan du enkelt väga.

Jag har sålt en hel del plagg på Tradera, beroende på skick så sätter jag utropspris 10, 20, 30 kr osv. En del plagg går för 10 kr, en del går för flera hundra! Oavsett så får jag ju ändå in lite pengar, hade kläderna legat hemma hade jag inte fått något alls. Ett tips är, lägg inte ut så många auktioner i början, börja med max 20.

• Elli47
    Scruffy skrev 2009-09-25 08:04:37 följande:
    En fråga ang tradera, för jag funderar på att lägga ut lite grejer där.Som säljare är man tvingad till att sälja till högsta budet?Dvs om jag lägger ut ett regnställ, (jacka och byxor) och får ett bud på 5 kr, är jag då bunden till att sälja det till den budgivaren, eller kan jag säga att nej, det är för lågt, jag säljer den inte nu.
    Ja både köpare och säljare ingår ju ett avtal. Om du inte vill sälja för 5 kr så får du höja utgångspriset eller ha ett lägsta-pris. Men du kan inte vägra sälja något för att du anser att du fått för litet betalt! Sen kan man ju om man vill ta kontakt med köparen och höra om denne vill häva köpet, men du har ingen rätt att häva köpet.
  • Elli47

Bra tips! Ett tips till är att alltid skriva avsändare på paket du skickar iväg, ifall de behöver spåras... Ett annat tips är att alltid ha med fraktkostnad om det är möjligt!!  Skicka vinnarmejl så fort som möjligt, den som köpt vill förmodligen betala och få varan bums.

Svar på tråden Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?