Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?

Scruffy skrev 2009-09-25 08:04:37 följande:
    En fråga ang tradera, för jag funderar på att lägga ut lite grejer där.Som säljare är man tvingad till att sälja till högsta budet?Dvs om jag lägger ut ett regnställ, (jacka och byxor) och får ett bud på 5 kr, är jag då bunden till att sälja det till den budgivaren, eller kan jag säga att nej, det är för lågt, jag säljer den inte nu.
    japp det måste du, som sagt ingår man avtal. tipset är att inte lägga ut plagget för mindre än vad du kan tänka dig att släppa det för eller sätta reservationspris så undviker du att behöva sälja för 5kr
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

Tips för alla som säljer på tradera är

*ha alltid bilder på det du säljer

*ha alltid fina bilder, bra skärpa så man ser vad det är. säljer du ett plagg ex lägg eller häng det snyggt. bra bilder ger fler intresserade köpare, dvs mer folk som slåss om din vara

* skriv alltid att köparen står för portot, man kan även lägga till att du inte ansvarar för postens hantering av varan. då har man skyddat sig själv även om paketet har gått sönder i posthanteringen. Dock kräver detta att man packar vettigt och väl skyddat så att det inte ska gå sönder

* Sätt ut varan för det priset du kan tänka dig att släppa saken för eller lägg reservationspris

* extra avgift för papper med mera brukar inte vara populärt så de flesta undviker att ta ut en sån avgift från köparen

* ta kontakt med köpare så fort du kan så att dom kan få uppgifter om betalning med mera.

• littlemisstrouble
    Verkligen skrev 2009-09-25 11:11:31 följande:
    Hur paketerar man sakerna på bästa sätt?Om man säljer t.ex plagg som inte får plats i såna där tjocka kuvert. Hur är bästa sättet att paketera och få det att se lite snyggt ut?
    kläder brukar jag först lägga in i en plastpåse eller nåt sådant för att det inte ska kunna bli blött vid eventuella olyckor i posten. sen slår jag in dom i brunt paketpapper som jag köper på öb. kostar väl en tia för ett par meter. alla hitills har varit nöjda med den inslagningen
  • littlemisstrouble

tips är att köpa bubbelpåsar på ÖB, dom kostar mellan 3-8kr typ och dom har riktigt stora och många mindre att välja på. köper jag alltid om det är något ömtåligt man ska skicka.

behövs kartonger brukar jag be om kartonger på affären eller ta i en sån där låda som dom ställer ut med tomkartonger utanför kassorna

• littlemisstrouble

Loppis är kul att stå och sälja på tycker jag MEN man kan inte få lika mycket som om man säljer på tradera. På loppis kan du sälja plaggen för max nån tia styck medans dom kan komma upp i 100kr och över det på tradera. Beror helt på vad du har för något att sälja.

• littlemisstrouble
    Verkligen skrev 2009-09-25 21:32:48 följande:
    Jag har ca 100 klädesplagg, en del väskor och gansk många jackor. Mycket är oanvänt. Sen är det en del accesoarer. Och smink. Har massor med I.D-smink som inte ens är öppnade.
    då ska du definitivt sälja på tradera, du kommer nog tjäna en hel del skulle jag tro på oanvända jackor ex och ID smink
  • littlemisstrouble
    Verkligen skrev 2009-09-25 21:35:09 följande:
    Jag måste bara få ändan ur vagnen och plocka upp allt från källaren.Jag är lite segstartad känner jag. Har massa annat mineralsmink som är oöppnat med så det kan jag ju sälja med. Bara jag blir av med allt.
    mineralsminket tror jag du blir av med lätt, speciellt om det är ID som annars kostar skjortan
  • littlemisstrouble
    Verkligen skrev 2009-09-28 20:20:15 följande:
    Hoppas det. Fick så jäkla mycket av min sambo i julklapp. Typ 15 burkar med foundation, veil och rouge.. Kommer aldrig hinna använda allt...
    nej då är det bättre att sälja vidare och tjäna lite pengar på det
  • littlemisstrouble
    Scruffy skrev 2009-10-06 08:36:58 följande:
    En fråga ang. tradera.Jag har bjudit på en vara. Jag står som högsta budgivare, dock ser jag att en annan har bjudit exakt samma krona som mig, men två dagar senare?Varför står jag som högsta budgivare? För att jag la mitt bud först?Trodde inte att det gick att bjuda samma pris.
    har du redan lagt den summan i bud kan inte nästa vinna genom att lägga samma summa. denne måste lägga sig över dig i budgivningen annars står du kvar som högste budgivare tills någon lägger sig över.
Svar på tråden Bästa sättet att sälja kläder & skor på? Tradera? Blocket?