• Anonym

bits och nyps

Min son är 15 månader gammal och har gått på dagis i ungefär 1 månad nu. Allt funkar bra förutom en sak, han nästan springer in när vi kommer dit på morgonen och verkar trivas bra men han biter och nyper andra barn. Detta har han gjort i perioder sen han var ca 10 månader och det verkar inte vilja ge sig. När jag hinner med säger jag till honom och lyfter bort honom. Finns det något annat sätt? Det jag undrar mest över är egentligen varför han gör det? Man kan inte låta bli att ta åt sig lite. känns som att det är jag som gjort något fel. Jag vill ju såklart inte att han ska vara hårdhänt mot andra barn. Fast han r väldigt kramig och pussas gärna med andra barn också, så man vet aldrig nä han kommer att vara "snäll" eller inte. Efter att han kommer hem från dagis är han VÄLDIGT gnällig. Han gnäller i stort sett konstant tills han somnar, det går bra så länge vi är ute och leker men så fort vi kommer innanför dörren så börjar han gnälla igen. Det kanske inte har något med saken att göra?

Svar på tråden bits och nyps