• Coriander

Helt utan smink?

I helgen ska jag äääntligen få gå ut och partaja..har inte varit ute sedan i början av året. Hursom..nu har jag i ungefär ett år lärt mig att låta bli o sminka mig. Förut sminkade jag typ jämt - vart jag än skulle var jag tvungen att sminka mig. Nu sminkar jag mig bara när jag ska gå ut, vilket är sällan som det märks.

Men så stötte jag på någon kampanj på nätet häromdagen (kommer inte ihåg exakt vart det var..) där dom försökte övertyga tjejer att aldrig aldrig sminka sig. Och visst låter det lite spännande med att gå ut och INTE sminka sig.

Vad tror ni om det? Jag är mest nervös för att jag kanske skulle känna mig som en outsider om jag inte sminkar mig...jag menar: stå mitt på dansgolvet och överallt ser man bara kraftigt sminkade ansikten...och så står man där själv eau naturell..tänk om jag får världens panik och måste åka hem mitt i allt?

Eller om man nu vill göra en väldigt naturell-look, hur sminkar man sig då? Har för det mesta använt täckande make-up kräm när jag ska ut..och visst vill jag gömma mina mörka ringar under ögonen - men med vad om jag tonar ned sminkandet?

• Svar på tråden Helt utan smink?
  • Scones

Jag har gått ut osminkad. Reclaima rätten till ditt naturliga utseende, tycker jag!
    Du är säkert, precis som jag , jättesöt i vilket fall.

Sen är det väldigt skönt att slippa tvätta sig så noga när man kommer hem.

• Tola

Jag har endast mineralfoundation som endast jämnar ut o lite mascara. Jag är fin ändå:)

• Indillia

Med bara foundation så ser du fräsch men naturlig ut.

• Indillia

Vill förresten säga att det är modigt av dig. Jag tror det kommer uppskattas

• Tola

Jag jag skulle ut på skolavslutningen ngn gång i gymnasiet (på tiden jag alltid var sminkad) så fick jag en vagel! och jag tyckte det var så härligt att ha en anledning att inte sminka mig! dock hade jag puder som jag använde då.
    tycker jag är finare utan massa kladd runt ögonen.

• Tola

lyssna på denna medans du klär o fixar dej ;)

haha

• Mornie Alantie

Jag har aldrig gått ut MED smink

Klart du inte behvöer sminka dig för att gå ut ikväll. Vad skulle hända? Ingen har någonsin kommenterat min avsaknad av smink.

• Elli47

Oj, där gick ett tomt inlägg utan att jag visste det? Då förstår jag varför den här tråden helt plötsligt dök upp bland mina favoriter!

Det är jätteskönt att gå ut utan smink, man kan gnugga sig i ögonen utan att riskera att se ut som en panda!

• BuoBä

TS, när du är ute bland folk, stirrar du på alla kvinnor då och noterar hur mycket smink de har?

Om du är van att ha mycket smink kan jag förstå om det känns lite naket att gå ut utan, men jag tror inte någon annan kommer tänka på det. Möjligen att dina kompisar noterar det eftersom de vet hur du brukar sminka dig, men de borde väl också veta att du dragit ner, eller?

Jag är en sån som i princip aldrig har smink, och jag har varit precis överallt utan.

Svar på tråden Helt utan smink?