Kraniosynostos #8
riparbella skrev 2009-09-25 21:54:19 följande:
Jag skulle gärna vilja veta vad Göteborg har för argument för sin fjäder-op- Jag har ju bara fått höra vad ALB har för argument för sin metod och enligt dem "har de bättre resultat". men vad säger Göteborg är fördelen med sin metod? Skulle vara intressant att höra vad de sagt tiller!Jag känenr ju exakt som bokmamman...Samtidigt som allt allt snurrar. I och med att Sigen föddes på KS så skickades remiss direkt och vi fick tid för op ganska snart. Som nybliven förstagångs mamma och få detta besked så snurrar ju allt och varken jag elelr min man har varit i skickk att börja "kämpa" för Göteborg. Vi var/är så chockade och har bara låtot ALB ta hand om detta. Men nu när man börjar läsa så blir man ju orolig. Ka tillägga att jag förlöstes med akutsnitt och bleb jättesjuk efter så det är först nu, tre veckor senare som jag börjar "komma tillbaka", därmed har jag heller inte haft några krafter att ge mig in i diskussioner om operationen. Känns som om jag bara har haft fullt upp att klarar timme för timme......
Vi viste inte ens om att man kunde op på flera olika ställen innan vi läste den här tråden. Wille op i tisdag på Sahlgrenska med fjädrarna och har blivit skött som en liten prins. Men jag har inte hört någr argument om varför dom ska vara bäst...
det enda jag vet är att man vill koncentrera sådanna op till SU och att dom har två duktiga kirurger.
Wille op med fjädrar (öppnades från hjässa till innan bakhuvudet) vilket betyder att han måste genomgå en operation till för att ta ut dom om ett halvår, alla op är ju en risk men här säger dom att fjäder op är mindre än om man behöver operera utan dom och öppna skallen från öra till öra. Gör dom det så minskar dom skallen åt ena hållet och ökar på den lite åt andra hållet.
Se till att ta hand om dej själv och ring och fråga SU så får du känna om det är något som är värt att kämpa för? Så har du ju iallafall kollat upp det och slipper oroa dej.
Det är tufft när nåt sådant händer ens barn och man har rätt att ifrågasätta och få förklarat för sig.