• lilyanna

Kraniosynostos #8

Fick reda på utav min svägerska att remissen är skickad till Sahlgrenska den 8/10 och att det är högst troligt att Alvin har både Sagittal synostos och Lambdoideasynostos.

Från er som varit i Göteborg, ringer dem hem till er eller kontaktar dem ert hemsjukhus som i sin tur tar kontakt med er för vidare undersökningar osv...eller hur funkar det sen?
    Jag funderar på om jag ska ringa själv till SU då läkaren som skickat remissen är sjukskriven på obestämd tid...plus att jag är väldigt otålig och bara vill få det här gjort snart...börjar bli jobbigt att vänta ju!

• lilyanna
    SofiaD skrev 2009-10-20 18:53:28 följande:
    Vi fick inte en krona från försäkringsbolaget, hade Länsförsäkringar. Båda har rätt till TFP, man får alla intyg man behöver vid utskrivningen.Ang mat, så tog vi med frysta hemlagade portioner till Oskar. Första dygnen åt han väl inget, men därefter. 
    Men rätt till ersättning för sjukhusvistelse hade ni väl?

Marie1978; Vi har ju tilläggsförsäkring där detta synostos ingår, men såvida man inte måste vara hemma med vårdbidrag så får vi inget för det heller.

Hm...jag är ju föräldraledig med Alvin nu, kan jag alltså ändra om detta till TFP medans vi är inlagda på sjukhuset då?
  • lilyanna
    SofiaD skrev 2009-10-20 20:49:46 följande:
    Nej vi fick inget för sjukhusvistelsen heller pga att det var orsakat av synostosen! Ja, du byter FP mot TFP när ni är inlagda. Har för mig att vi hade TFP minst en vecka efter hemkomsten också!
    Kanske ska ringa mitt försäkringsbolag o kolla om vi får det eller inte.

Hur länge va ni i Göteborg? Vi väntar ju på besked om tid för bedömning fortfarande.
  • lilyanna
    mih skrev 2009-10-20 22:08:48 följande:
    Vi har våra barnförsäkringar i Trygg Hansa, har inte heller fått en krona.
    Vi har också trygg hansa....ska verkligen ta o ringa dem om detta. Ersättning för tiden man är inlagd på sjukhuset borde man ju kunna få iaf tycker jag.
  • lilyanna

Jag pratade med Trygg-Hansa idag där vi har våra barn försäkrade.

Och om dem konstaterar att Alvins tillstånd är medfött så kommer vi inte att få någon ersättning för sjukhusvistelse ens.

• lilyanna

Riparbella; Skönt att höra att allt har gått så bra!!

Idag kom kallelsen till Sahlgrenska på posten, så den 12/11 ska vi dit på bedömning...dvs på min födelsedag...kunde ju vara en roligare födelsedag iofs..men skönt att vi ändå får komma dit nu.

• lilyanna

elin a82 skrev 2009-10-27 13:32:55 följande:

Då kommer vi att vara där! Agnes ska opereras den 10:eKram
    åh, inte lång tid kvar för er alltså! Hur lång tid tar det första gången man är där, dvs på bedömning?
  • lilyanna

elin a82 skrev 2009-10-27 19:55:06 följande:

Själva mötet med läkaren tog inte mer än 5-10 minuter. Men sen fick vi träffa en fotograf som tog nya bilder på huvudet o till sist fick vi komma upp på avd 41 o hälsa på. Besöket på avd 41 var det som verkligen gav någonting, vi fick bla se en fotobok från en liten tjejs operation. Men totalt kan det väl max ha tagit 3h.Vilken läkare ska ni ha?Kram
    Vi ska träffa Dr. Maltese vid 13.45, anledningen till att jag undrade beror på att jag vill boka tågbiljetter nämligen.
  • lilyanna

elin a82 skrev 2009-10-27 20:53:10 följande:

Då har ni samma doktor som oss =) Men jag o sambon tror inte att det tog längre tid en 3h, det som tog längst tid var som sagt var besöket på avd 41.
    Okej, vad fick ni för intryck av den doktorn?

Känns som sagt skönt att ha fått kallelsen nu, men det hela vart så mycket verkligare helt plötsligt!
  • lilyanna

elin a82; Tror det är väldigt naturligt det du känner, jag känner likadant och precis som på din dotter så syns det inte särskilt väl på min son...utan man måste känna på honom för att veta att han har slutna suturer (troligen fler än 1 sluten sutur nämligen)

Mina tankar går lite såhär; Vi måste inte göra den här operationen, men utan den så är ju risken stor att min son kommer att bli mobbad för sin konstiga huvudform...barn mobbar ju för fånigare saker idag liksom och en annorlunda huvudform är ju något som kan vara jobbigt och svårt att få accepterad av andra barn sen (tänker väl iofs på tonåringar).

Har ni fått tid för operationen?

Svar på tråden Kraniosynostos #8