• Karlin

    Snacktråd för oss som hängt ihop sedan januari 2005

    Ja, vi träffades genom fl och är nu en mindre skara kvar av mammor som fick barn våren-sommaren 2005. Efter det har det tillkommit syskon i många familjer.

    Vi fortsätter väl? Även om vi inte skriver så ofta är det kul att höra lite vad som händer med er.

  • Svar på tråden Snacktråd för oss som hängt ihop sedan januari 2005
  • Karlin

    Upptäckte att vår gamla tråd gått ut så jag startar en ny och hoppas ni hittar hit!

    Är nyfiken på hur det har gått för dig, Jessica? Gick ul bra på Östra och kunde de se om det var en eller två hinnsäckar?

    Hoppas allt är bra med er andra också. Här är allt bra, men Ellen är inne i en ganska jobbig period då det bara är mamma som gäller och hon vill inte somna själv på kvällarna längre. Det är förmodligen bara vi som är bortskämda som tidigare bara kunnat läsa/sjunga för henne och sedan har hon somnat själv. Nu skriker hon sig blå om man inte sitter bredvid henne och klappar på henne tills hon somnat. Det är bara mamma som gäller också, så A känner sig väldigt bortvald också. Hoppas att det bara är en period som snart går över...

  • Ann R

    Hej vad bra att du startade en till tråd......

    är också nyfiken på hur det gått Jessica.

    Ang mammighet så var Afnes mycket mera mammig och under mycket längre tid än vad Alma var. Även här blev pappa bortvald, om jag var hemma. Jag var iväg på något 3-4 kvällar i rad och efter det blev det lite bättre. Då visste hon ju att jag inte fanns hemma och hon insåg att pappa duger han med.

  • Jessa79

    Hej!


    Jo det graviditeten gick väldigt bra ända tills i torsdags då jag fick en blödning. Jag åkte då in på gynakuten på SU där de konstaterade en normal duplexgraviditet med två livliga foster men med en moderkakan som satt långt ner. Så jag åkte så klart lättad hem och trodde allt nog skull bli bra. Men ifredags så fick jag svåra smärtor och åkte in på akuten igen och det visade sig nu att jag fått uvi för första gången i livet  
    Tyvärr blev en enäggsgraviditet med lågt sittande moderkaka som blödde med en uviinfektion för mycket för kroppen så jag misste tyvärr båda ilördags morse precis på väg in i vecka 16.
    Det känns så klart väldigt jobbigt just nu men det blir ju bättre och vi har ju Alva vilket hjälper oerhört mycket. Rent fysiskt så är det ett sk sent missfall vilket har startat upp mjölkproduktion och sånt men som tur finns det ju tabletter.
    Livet går vidare och man ser lite tydligare än vanligt vad som faktiskt på riktigt betyder något för en.
  • Karlin

    Men herregud, Jessica! Jag är jätteledsen för eran skull. :( Skickar över en massa kramar! Tänker på er...

  • Ann R

    Åh vad tråkigt Jessica Inte mycket man själv kan göra en sån gång, än att ta sig igenom alla kroppsliga och mentala bitar som det innebär. Låter som ni försöker tänka positivt. Skickar några kramar.

  • Jessa79

    Tack! Det börjar kännas bättre och rent fysiskt så har nästan allt lagt sig nu vilket bara det gör det lättare. 


    Jag har varit sjukskriven hela veckan men ska börja jobba på måndag vilket känns helt ok nu. Denna veckan har jag bara tagit hand om mig själv så jag shoppat och varit hos frisören mm. Härligt att man kan må så mycket bättre om man bara pysslar om utsidan lite extra.
    På tal om shopping så har jag just avslutat årets ångest inköp gällande höst/ vinterkläder till Alva för jag är alltid orolig att det inte räcker och att hon ska frysa. Men va dyrt det blev i år. Det är nästan tur att vi bara har ett barn
    Linda: Jobbigt med mammigheten. Alva var också väldigt mamma mamma under en period. Vet hur det är med nattningen då alva har men främst hade en fix för sig att hon skule "nyppa" dvs nyppa lätt på mina knogarna tills hon somnade och under en lång period var det bara mammas knogar som gällde.
  • Ann R

    Vad skönt att det börjar kännas bättre. Ja det där med att göra sig i ordning på "utsidan" kan verkligen pigga upp hur man känner sig. Shoppa på recept kanske man kunde få

    ja du vinterkläder....i år satsade jag på en begagnad POP bävernylon med urtagbart foder till Agnes. Sedan blir det ett Didrikssons boardman för 3 säsongen i rad, fleecefodrat galonställ som jag tycker är outstanding. Större delen är det trots allt regn. Vi har ju arvegods från Alma med i form av 2 set med jacka och termobyxor, så vi behöver ju inte köpa allt till Agnes. I år måste vi dock satsa på Alma och nu är det skola och overall är inte att tänka på enligt henne. helst hade hon velat ha en snygg kappa och snygga stövlar.... jag som älskar praktiska kläder.......

  • Marisol

    Vad tråkigt Jessica! Jag tittade in här för att jag undrade hur det gick för dig. Bra att du har tagit hand om dig själv i veckan, man mår absolut bättre när man känner sig fin på utsidan!! Hoppas att du får en okej jobbvecka nu! Kram!

Svar på tråden Snacktråd för oss som hängt ihop sedan januari 2005