• Elenas hasselbackspotatis 86

Vårväderstorget i Göteborg?

Har fått en lägenhet på vårväderstorget i Göteborg, men när jag berättade det för mina vänner så sa dom; Va, vill du verkligen bo 'där'?

O jag frågar; vad är felet?

O dom svarade; ahmen, du vet...lixom...du vet...vill du?

Nu undrar jag bara, helt enkelt, vad är felet? Berätta rätt ut om någon vet?

Jag vill alltså veta, vad är det för folk som bor där?

(enl mina vänner är det alltså samhällets nedre botten som bor där, pundare o fyllosar...)

Nån som vet ? Vill verkligen ha lägenheten nämligen, men kan inte riktigt låta bli att tänka på vad dom säger, men varför säger dom det?

(har inte sett lägeneheten ännu, ska dit på tisdag men bilderna är fina o det är genom en mäklarfirma)

• Svar på tråden Vårväderstorget i Göteborg?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Funkar om man vill bo med invandrare, flyktingar och annat folk från hela jorden

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-04 23:44:37 följande:

Funkar om man vill bo med invandrare, flyktingar och annat folk från hela jorden
    När vi var där o tittade mötte jag max 4 personer som inte såg som "svenskar". Majoriteten av dom vi mötte var gamla hederliga svenska pensionärer o studenter o en o annan barnvagn

Men antar att området passar oss finfint då både jag o min man är invandre

Jag är KÄR i lägenheten o längtar till November !!
  • Kan inte bli bättre än såhär
    När vi var där o tittade mötte jag max 4 personer som inte såg som "svenskar". Majoriteten av dom vi mötte var gamla hederliga svenska pensionärer o studenter o en o annan barnvagn Men antar att området passar oss finfint då både jag o min man är invandre Jag är KÄR i lägenheten o längtar till November !!
    Kul för er! Lycka till i nya boendet
  • polly P

"mitt" torg är vårväderstorget. har bott här i 5 år. trivs väldigt bra. välkommen hit! =)

polly P skrev 2009-11-13 16:32:13 följande:
    "mitt" torg är vårväderstorget. har bott här i 5 år. trivs väldigt bra. välkommen hit! =)
    Tack! Planerna blev lite ändrade. Vi flyttar till Eriksberg o Maskinkajen den 1 december ist!
  • Immer

Wow! Det kommer ni nog inte att ångra..! Lycka till med nya boendet!

Immer skrev 2009-11-16 18:33:21 följande:
    Wow! Det kommer ni nog inte att ångra..! Lycka till med nya boendet!
    hahaha eriksberg är inte som folk tror. Jag är glad att vi ska flytta dit, men det är tyst, opersonligt och ganska stelt. Det är inget liv o ingen rörelse, det enda som finns är regn o vind hahahahhaha

Jag är bara glad över att jag får 2 ugnar min lycka är gjord !! (min man ville bo där för garaget är så stort hahahahahahah)
    polly P skrev 2009-11-17 16:02:50 följande:
    2 ugnar?!?
    hahaha aa Min lycka är gjord! (en ugn under spisplattorna o en ugn "på väggen" brevid
  • Immer
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-11-17 14:57:36 följande:
    hahaha eriksberg är inte som folk tror. Jag är glad att vi ska flytta dit, men det är tyst, opersonligt och ganska stelt. Det är inget liv o ingen rörelse, det enda som finns är regn o vind hahahahhaha Jag är bara glad över att jag får 2 ugnar min lycka är gjord !! (min man ville bo där för garaget är så stort hahahahahahah)
    Men man kan ta Älvsnabben direkt in till city iallafall!
Svar på tråden Vårväderstorget i Göteborg?