• Elenas hasselbackspotatis 86

Vårväderstorget i Göteborg?

Har fått en lägenhet på vårväderstorget i Göteborg, men när jag berättade det för mina vänner så sa dom; Va, vill du verkligen bo 'där'?

O jag frågar; vad är felet?

O dom svarade; ahmen, du vet...lixom...du vet...vill du?

Nu undrar jag bara, helt enkelt, vad är felet? Berätta rätt ut om någon vet?

Jag vill alltså veta, vad är det för folk som bor där?

(enl mina vänner är det alltså samhällets nedre botten som bor där, pundare o fyllosar...)

Nån som vet ? Vill verkligen ha lägenheten nämligen, men kan inte riktigt låta bli att tänka på vad dom säger, men varför säger dom det?

(har inte sett lägeneheten ännu, ska dit på tisdag men bilderna är fina o det är genom en mäklarfirma)

• Svar på tråden Vårväderstorget i Göteborg?
    Immer skrev 2009-11-17 22:18:59 följande:
    Men man kan ta Älvsnabben direkt in till city iallafall!
    Aa vi har provat den 2 ggr, men jag jobbar i Majorna så det är ännu mer perfekt eftersom den stannar vid Jaegerdorf, 4 minuter till jobbet

Men vi kommer nog inte bo där i eriksberg så länge iaf. Jag vill bo i villa men min man vill inte ta lån innan 35 (8 år kvar) men när vi får mer än 1 barn så vill jag flytta
    polly P skrev 2009-11-18 18:08:25 följande:
    va händer efter 35?
    Min man tror att det är den bästa o mest ultimata åldern att ta ett banklån till hus på ! ...har han rätt?
  • Fluffguf
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-11-19 10:49:15 följande:
    Min man tror att det är den bästa o mest ultimata åldern att ta ett banklån till hus på ! ...har han rätt?
    Vad har åldern med saken att göra?
    Fluffguf skrev 2009-11-19 14:26:56 följande:
    Vad har åldern med saken att göra?
    Han har fått för sig att banken räknar ut olika risker när de ska låna ut. Snittet på att banken ska få tillbaka alla pengar är störst vid 35 (jag vet inte så noga, jag brukar stänga av när han snackar om det)

En annan poäng i det är att vi har lyckats spara ihop till mer pengar då, o ju mer vi sparat ihop till kontantinsatsen destu mer kan vi låna sen när vi vill köpa/bygga hus.
  • Fluffguf
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-11-21 12:40:20 följande:
    Han har fått för sig att banken räknar ut olika risker när de ska låna ut. Snittet på att banken ska få tillbaka alla pengar är störst vid 35 (jag vet inte så noga, jag brukar stänga av när han snackar om det) En annan poäng i det är att vi har lyckats spara ihop till mer pengar då, o ju mer vi sparat ihop till kontantinsatsen destu mer kan vi låna sen när vi vill köpa/bygga hus.
    Okej, då förstår jag Jag har absolut ingen koll på lån, det är inte direkt aktuellt just nu
  • Liten2008

Du bör respektera dina vänner, de verkar ha en hel del koll.
    Jobbar bl.a där emellanåt och ja, det är skillnad på folk och folk om man säger så.

Är du en som inte är rädd för något, inte är rädd OM något och kan både springa fort och försvara dig så ser jag inget som helst problem att bo där

• Liten2008
    Tack! Planerna blev lite ändrade. Vi flyttar till Eriksberg o Maskinkajen den 1 december ist!
    BRA för Er
  • polly P
    Liten2008 skrev 2009-11-21 15:43:18 följande:
    Du bör respektera dina vänner, de verkar ha en hel del koll.Jobbar bl.a där emellanåt och ja, det är skillnad på folk och folk om man säger så.Är du en som inte är rädd för något, inte är rädd OM något och kan både springa fort och försvara dig så ser jag inget som helst problem att bo där
    har bott här i 5 år o har inte behövt springa fort eller försvara mig någon gång.........
  • Fluffguf
    polly P skrev 2009-11-23 16:56:54 följande:
    har bott här i 5 år o har inte behövt springa fort eller försvara mig någon gång.........
    Inte jag heller, jag har bott här i snart tre år och inte råkat ut för något.
  • Liten2008
    polly P skrev 2009-11-24 05:31:22 följande:
    händer ju mer skit inne i stan när folk är fulla....
    Vet inte om det är rättvist att jämföra ett bostadsområde med en suparkväll i stan

Men visst, allt beror på vad man jämför med och vill man se torget som okej kanske det är enda jämförelsen man kan göra
  • Fluffguf
    Liten2008 skrev 2009-11-24 13:22:42 följande:
    Vet inte om det är rättvist att jämföra ett bostadsområde med en suparkväll i stan Men visst, allt beror på vad man jämför med och vill man se torget som okej kanske det är enda jämförelsen man kan göra
    Det finns ju folk som bor inne i stan också. Jag förstår faktiskt inte varför folk har såna problem med områden som biskopsgården när det händer mer inne i centrum där många faktiskt vill bo.
  • Liten2008
    Fluffguf skrev 2009-11-24 13:49:37 följande:
    Det finns ju folk som bor inne i stan också. Jag förstår faktiskt inte varför folk har såna problem med områden som biskopsgården när det händer mer inne i centrum där många faktiskt vill bo.
    Jobbar inom säkerhet och har 9 års erfarenhet av storgöteborg, det ÄR skillnad på ställe och ställe och att jämföra på det sättet som skrivits tidigare känns inte helt genomtänkt enligt min mening.

Men hursomhelst, det är bra ifall de som bor där trivs och inte upplever området som ett problem men jag står fast vid min åsikt
  • Fluffguf
    Liten2008 skrev 2009-11-24 14:32:26 följande:
    Jobbar inom säkerhet och har 9 års erfarenhet av storgöteborg, det ÄR skillnad på ställe och ställe och att jämföra på det sättet som skrivits tidigare känns inte helt genomtänkt enligt min mening. Men hursomhelst, det är bra ifall de som bor där trivs och inte upplever området som ett problem men jag står fast vid min åsikt
    Jag vet inte exakt hur det ser ut i göteborg, men jag vet att sydsvenskan gjorde en stor undersökning för flera år sedan om var flest rån och överfall sker, och det var betydligt mer i centrum än i rosengård. Men som sagt, jag har inte sett någon statistik över göteborg, så det kan ju vara helt annorlunda här.
    Det är ju inte så att jag säger att biskopsgården är det mest trygga området i göteborg, jag tycker bara att folk i allmänhet är överdrivet rädda. Jag har fått höra flera gånger att jag inte kommer att överleva att bo här, och så farligt är det faktiskt inte.
  • Liten2008
    Fluffguf skrev 2009-11-24 14:40:38 följande:
    Jag vet inte exakt hur det ser ut i göteborg, men jag vet att sydsvenskan gjorde en stor undersökning för flera år sedan om var flest rån och överfall sker, och det var betydligt mer i centrum än i rosengård. Men som sagt, jag har inte sett någon statistik över göteborg, så det kan ju vara helt annorlunda här. Det är ju inte så att jag säger att biskopsgården är det mest trygga området i göteborg, jag tycker bara att folk i allmänhet är överdrivet rädda. Jag har fått höra flera gånger att jag inte kommer att överleva att bo här, och så farligt är det faktiskt inte.
    Helt sant, du och många andra är trots allt beviset att det inte är så att man nödvändigtvis behöver dö för att man har en viss adress

Men jag personligen hade inte bosatt mig där med barn, vill ha lugn och ro och mycket plats för liten att kunna rulta omkring så det gäller egentligen stan i största allmänhet men då dessvärre framför allt inte ställen där jag har dålig erfarenhet ifrån.
  • Fluffguf
    Liten2008 skrev 2009-11-24 14:45:44 följande:
    Helt sant, du och många andra är trots allt beviset att det inte är så att man nödvändigtvis behöver dö för att man har en viss adress Men jag personligen hade inte bosatt mig där med barn, vill ha lugn och ro och mycket plats för liten att kunna rulta omkring så det gäller egentligen stan i största allmänhet men då dessvärre framför allt inte ställen där jag har dålig erfarenhet ifrån.
    Nej, jag skulle inte heller vilja bo här med barn, även om de flesta av våra grannar är barnfamiljer.
Svar på tråden Vårväderstorget i Göteborg?