• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 9
  • RosaNapp

    goshheidi: ja, det var mysigt! Var ju en riktig liten bebis, nu ska den bara växa till sig .
    Hur går det för dig? Känns det bättre (förutom illamåendet)? Och apropå det, jag har mått som minst illa med äldsta så det blir säkert en pojke till här så som jag mår.

    Har varit off hela kvällen. Misstänker att jag håller på att bli sjuk. Fick sparka mig upp ur soffa och säng för att maten inte skulle bränna vid (nu kom iofs L och ville veta när den var klar så han kunde ta det, men det kändes inte bra). Han stannade hemma från sin träningskväll ikväll pga hur jag mådde.
    Såna saker är han väldigt omtänksam på, tack för det iallafall.
    Nu ska jag iallafall hoppa ner i sängen och hoppas att snoriga A sover relativt ok så jag också får sova.

    Apropå sex. Hur jobbigt vi än haft det så har det aldrig varit det stora problemet. Märkligt egentligen.

  • jeng

    Missh,
    Här är sexlivet bra, men på en annan nivå än förut! Men det var ju iofs bra mycket bättre innan jag blev gravid igen... Vi väntade inte så länge med att börja ha sex igen efter förlossningen, dock så dröjde det ett bra tag innan det var som vanligt igen, jag syddes ju himla mycket, och är ju fortfarnade inte mig lik där nere... Dåligt sytt om jag får säga det själv, men men det har ju iaf läkt! Dock så är de tju inte läkt i nerver och så ännu, och det märks nu då jag är gravid igen, för nu gör stygnen ont ibland! De sa att det kan bli så... jaja, slutsatsen är att vi har sex väääldigt sällan nu, dock är vi väldigt samspelta när vi väl har sex, och det blir riktigtr bra istället! Så det funkar bra! Ja, Ph vill oftare än jag, och jag förstår honom! För jag VILL också oftare, eller lixom önskar att jag ville oftare!! Men men, det blir ju inte bra om man pressar sig till det heller, så det får vara som det är!

    Rimfo,
    Så är det här också. Han vill på kvällarna för det är avslappnande för han innan han ska sova säger han. Medan jag istället blir pigg, så det funkar inte. Dessutom är jag ofta för trött för att ens orka hahha. Jag vill istället på morgonen haha. Som tur är så är han inte så petig så han ställer upp när jag än vill!

  • jeng

    Jag har haft en skitdag idag med strulet med jobbet och en satan till unge här hemma!! Han har gallskrikit över minsta lilla idag som inte blir exakt som han vill ha det, och inte nog med det utan han har hittat på jävelskap så fort man vänt ryggen till. Hittade honom tex på golvet där han hade hämtat phs trådlösa tangentbord och ett glas dricka och satt och hällde drickan i tangentbordet! Alltså skitunge!!! Hur vet han ens att det är jävelskap att göra en sån sak???? Sedan har han dragit ner min dator i golvet flera ggr, slängt min telefon bakom soffan, dragit ut den rena tvätten på golvet osv... GAAAH!!! Och skrikit så att hjärnan exploderar. Och pga allt så har jag haft så himla ont i magen nu ikväll att det har känts som jag ska spy rakt ut... Och så sammandragningarna ovanpå det då... Nej ingen bra dag idag...

    För att trösta mig har jag tillbringat dagen och kvällen på tradera där jag har shoppat määäängder med bebiskläder i såna där små storlekar som man köper bara för att de är så söta, har väl spenderat en tusenlapp, och då har jag inte köpt en enda dyr grej, utan bara massa fynd! Det blir iaf skoj när alla paket börjar komma hem

  • sthlmstjejen

    MissH: Vårt sexliv har blivit bättre för varje barn, tro det eller ej. Men nu tar vi oss mer tid för sexet istället för alla "måsten" och är mkt mer spontana än förut. Förut var det alltid kvällssex som gällde då barnet/barnen sov, men nu kan det bli mitt på dagen en snabbis när barnen gör annat osv. Tror man lär sig med tiden, dock har jag mer lust än mannen, jag vill alltid varje dag. Han vill typ varannan Så det är inget problem ändå.

    Rosa: Glömde skriva: Härligt att du fick se bebisen! Hoppas att L var glad han med när du såg att allt var bra!

    jucea: Jag har också ett monster till unge här hemma just nu! Tycker de stora är såå lätta mot F. Hon river ner allt, ska ha ALLT, vägrar sitta still och äta, ska klättra på allt osv.

  • RosaNapp

    sthlsmtjejen: ha ha, nja. Han var väl inte så intresserad egentligen. Från början sa han att han ville med, men det gick inte och då tappade han väl intresset eller nåt. Jag vet inte. Men när vi var på promenad funderade han på hur vi ska göra med vagn och han kommenterade bilar som var intressanta.

    Nu ska vi lämna E på förskolan, sen hem och få V och A i säng. Då ska jag plugga. Skkulle gjort det igår, menjag somnade ifrån boken!

  • lille08

    Oj vad ni skriver, hinner knappt med!

    Här har vi varit lite trötta efter helgen. Både jag och min sambo slocknade på soffan igår kväll. Händer i och för sig rätt så ofta. Jag har blivit så kvällstrött... och det är ju han med eftersom han börjar jobba tidigt varje morgon.

    William hade en riktig tröttis-dag igår. Han sov två pass under dagen. Först 3 timmar. Men senare på eftermiddagen blev han trött igen och sov ytterligare 1½ timmar. Tänkte att han nog inte skulle sova så bra sen under natten, men det har han gjort. Skönt!

    Jag var hos sjukgymnasten igår. Hon konstaterade foglossning + muskelinflammation, så nu har jag fått ett tränings-program som jag ska försöka hinna göra och så måste jag undvika lyft och gå i trappor. Jaja, får se hur det går.


  • Mareldsbarn

    Tack för era tips! VT; du får gärna ta reda på vad affären i Haga heter om du har möjlighet.

    Rosa, härligt att allt såg bra ut. Var A med på UL:et? Du skrev tidigare att ni bestämt er för att separera och att du letar lägenhet. Trist men det kanske ändå är det bästa för att ni ska kunna må bra allihopa. Hur står ni nu? Kvarstår faktum att ni ska separera eller har ni ångrat er och velar igen? Du skriver nu att A pratar bil och barnvagn -vågar du satsa igen? VILL han satsa på ER? Det blev det många frågor men du har ju uppdaterat oss så friskt innan och vi bryr oss så nu undrar jag ju hur det går. Hur mår DU mitt i allt? Det är väl mest det jag undrar

    Jucea, jag säger bara en sak; SKITJOBB! Är så ledsen för din skull att det blivit så här men så tänker jag hur bra det faktiskt kan bli i ert nya hus och sen med ett nytt jobb!

    Vi har haft sextorka hela september. Daniel påpekade det häromdagen. Då pratade vi om det och vi har de senaste 2½ v enbart gått om varandra förutom i fredags då vi båda var lediga men då for vi ned på stan och käkade och strosade runt. Vi är ju båda medvetna om att vi inte haft en chans till sex men jag vet ändå att Daniels lust är större än min. Han vill nog helst ha ca 5 gånger i v och jag kan sträcka mig till 3 Jag önskar dock att jag kan slappna av mer och inte stressa så förbaskat -då kunde jag tillåta mig att bryta vardagen och ägna en stund åt sex. Tyvärr har jag svårt att varva ned och har så mycket jag alltid vill hinna med FÖRST att när möjligheten till sex väl kommer så är orken slut... Jaja, måtte bara Oktober bli en god sexmånad

  • sthlmstjejen

    Rosa: Ok synd att han inte blev gladare och jag undrar precis som Mareld om du vågar och orkar satsa allt och våga tro på att han menar allvar med bil och barnvagn, så att han inte blir inåtvänd igen och krisar och så är du tillbaka på ruta 1 igen?!

    Min stora tjej är så glad för hon och farmor ska gå på cirkus på lördag! Det ska bli så kul för henne att få göra något ensam utan småsyskonen, det är lätt att man tar henne för äldre än vad hon är (snart 5 år) när man har två mindre. Får dåligt samvete för det ibland.

  • RosaNapp

    sthlmstjejen: jag tar det på fb sen.

    Idag har inte varit en bra dag hittills. Är irriterad och har inget tålamod alls. Beror nog på att vi fick stressa till förskolan förut då en viss ung dam inte ville ta på sig och jag verkligena vskyr att stressa med barnen. Själv kan jag ju göra det, men att ha med barnen är ju bara upplagt för irritation och dåligt humör...

    Nu ska jag iallafall försöka få V och A i säng och sen ska jag plugga. Tur dom sover ett par timmar om dagen så jag hinner läsa lite. Har ju dock en del uppgifter jag måste skriva och skicka in också, men det får väl bli i sista minuten den här gången...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 9