Inlägg från: Lolilla |Visa alla inlägg
  • Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Lolilla
    rosa83 skrev 2009-09-27 13:01:25 följande:
    Hahahaa, vilken sjukt pinsam tråd!! Det värsta jag läst!Hur kan man starta en tråd om stockholmare. Lägg ner.Jag är själv född och uppvuxen i Sthlm och undrar varför såna som ni tycker det är roligt att diskutera om detta. Pinsamt, ni borde skämmas!
    Kan komma på en hel del trådar här på FL som är snäppet pinsammare faktiskt.
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-09-27 13:11:49 följande:
    Ja för fan och av så många anledningaR!Tex så har karlsloken lovat sedan början av sommaren att han ska bära ut gästsängen ut till förrådet. Har den dryga  besserwisern till 08:a gjort det?!NEJ!!
    Din stackare.
  • Lolilla
    sannispannisen skrev 2009-09-27 13:33:45 följande:
    "nu kommer dom där jävla nollåttorna" /gävledet har jag fått höra sen jag var liten.fattar heller inte varför de flesta tror att jag säger "rev" och "nesa" vem säger så?? hallå?
    Hallå. *vinkar*
  • Lolilla
    Rosana skrev 2009-09-27 13:40:47 följande:
    Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:38:35 följande:
    Och så finns det människor som bor i Stockholm, hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Också.
    Bönder ja.
  • Lolilla
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 13:42:17 följande:
    menar du muntligt då eller? bara?
    Hon menar nog det berömda: "Och ja ba..."
  • Lolilla
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 13:45:08 följande:
    jaha, det ja ba....själv e jag en ynge version o vi säger bara typ efter varje mening....typ alltså
    Och ja ba eller hur typ?
  • Lolilla

Fille Fjonkan skrev 2009-10-06 23:28:59 följande:

Nej. Jag är en nollåtta. Men inte Stockholmare.
    Om du inte är Stockholmare är du inte heller en 08. Det är inte de inflyttade Stockholmarna som blir kallade 08 av de som har problem med oss.
  • Lolilla

Fille Fjonkan skrev 2009-10-07 19:32:32 följande:

Jag är inte Stockholmare för jag bor inte och har aldrig bott i Stockholm. Men mitt riktnummer har alltid varit 08.
    Ok. Men du fattar vad trådstarten går ut på va?
    Var bor du någonstans förresten?
  • Lolilla

Fille Fjonkan skrev 2009-10-07 20:11:22 följande:

Visst gör jag det Jag bor i Södertälje. Och våga nu inte påstå att det är en förort till Stockholm. För det är det inte.
    Okej. Då påstår jag väl inte det då.
    www.eniro.se/riktnummer/0-9.shtml
  • Lolilla

Fille Fjonkan skrev 2009-10-07 20:23:23 följande:

Morr
  • Lolilla

Amora Branca Sylvestre skrev 2009-10-08 14:23:50 följande:

Jag tycker stockholmare pratar väldigt feminint och det är ju inte konstigt att alla finnar tror att svenskar är bögar.
    Och alla finnar slåss (bär kniv) och super, badar bastu och är allmänt sluskiga?
  • Lolilla
    Björnmossa skrev 2009-10-19 15:45:41 följande:
    Som jag skrev i mitt första inlägg så skiljer jag mellan vanliga stockholmare och nollåttor.Jag har träffat fler nollåttor än ovan beskrivna kompis, men han tar priset.
    Vadå skiljer mellan stockholmare och nollåttor? Nollåtta är ett slangord (skällsord?) för stockholmare.
  • Lolilla
    Cremo skrev 2009-10-20 12:06:57 följande:
    Nollåtta har (med tiden/ nyligen?) fått flera betydelser, vilket jag tycker framgått i tråden:Dels den du beskriver, att det "bara" är ett slangord för person bosatt i Sthlm, dels en beskrivning av en viss typ av (inskränkt, översittar-)stockholmare. Båda typerna bor i/ kring huvudstaden, men skiljer sig åt vad gäller attityd och framtoning.Man jämföra med fjortonåring och fjortis - samma ålder men inte riktigt samma beteende.
    Alla som bor i stockholm är nollåttor. Sen vad man lägger för värdering i ordet nollåtta är en annan sak. Fortfarande är jag nyfiken på vad du menar med att det är skillnad på nollåttor och stockholmare?
  • Lolilla
    Zamorak skrev 2009-10-20 14:03:05 följande:
    Finns säkert en eller två 08 som e normalare, men inga ja mött. Tacka vet ja folket i södra sverige....Skåne o blekinge (Helsingborg e inte inräknat)
    Men hur tillskansar man sig all denna kunskap?
    Frågar du alltid folk var de kommer ifrån? Är detta en ständigt växande process? Alltså att lära sig huruvida människor är trevliga eller ej, beroende på varifrån de kommer? Själv har jag aldrig märkt av detta fenomen någon gång. Undrar så vad det beror på.
  • Lolilla
    MangaGirl skrev 2009-10-22 21:02:57 följande:
    Jag är själva 08:a och blir så jävla förbannad för att folk i den här stan är så otrevliga! Man hälsar inte på någon i trappen, man frågar inte om man vill ha hjälp med barnvagnen, man håller inte upp dörrar, och vet hut om du skulle se någon ramla och du går fram och frågar hur det gick! Bättre att bara skynda förbi och inte lägga näsa i blöt!Helt seriöst, Stockholmare (Svenskar?) behöver fan dra på smilbanden lite oftare och våga visa lite medmänsklighet ibland. Det är inte farligt att ta kontakt med andra människor, eller vara snäll mot en främling. Eller rent utav önska någon en trevlig dag!
    Jag har aldrig märkt av det du beskriver heller. Jag hälsar på mina grannnar, håller upp dörrar, har vid flera tillfällen hjälpt människor som ramlat. Så du menar att när du tar kontakt med någon så ignorerar de dig eller vadå?
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?