• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

08 består ju för det mesta av invandrare och bönder

• Mornie Alantie

Jag har en teori om folk som ogillar Stockholmare:

Det är folk som är vana vid en liten håla som plötsligt kommer till en stor stad. I den stora staden finns massor av människor som är på väg till olika ställen, och har tider att passa. Dessa massor av människor hittar och går därför raka vägen, och ganska snabbt för att hinna till tåget. I rulltrappan står vår lantis, på fel sida, eftersom i hålan därhemma finns inga rulltrappor och lantisen inte lärt sig rulltrappsetikett. Nu bildas kö i rulltrappan, och 100 Stockholmare blir sura och knuffas och trängs. Lantisen åker hem igen, och klagar över hur otrevliga och stressande de där jobbiga människorna i Fjollträsk är.

• Carisma95

Det har väl inte att göra med om man är 08 eller. Det finns jättetrevliga stockholmare, samtidigt som det finns hemska stockholmare! Men det har ju att göra med personerna, inte området de bor i...

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Lithe

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 12:39:54 följande:

Jag har en teori om folk som ogillar Stockholmare:Det är folk som är vana vid en liten håla som plötsligt kommer till en stor stad. I den stora staden finns massor av människor som är på väg till olika ställen, och har tider att passa. Dessa massor av människor hittar och går därför raka vägen, och ganska snabbt för att hinna till tåget. I rulltrappan står vår lantis, på fel sida, eftersom i hålan därhemma finns inga rulltrappor och lantisen inte lärt sig rulltrappsetikett. Nu bildas kö i rulltrappan, och 100 Stockholmare blir sura och knuffas och trängs. Lantisen åker hem igen, och klagar över hur otrevliga och stressande de där jobbiga människorna i Fjollträsk är.
    Precis därför hatas 08:or!
    Att bara skriva ett sådant inlägg och ha en sådan teori!
  • Emerun
    Jag har en teori om folk som ogillar Stockholmare:Det är folk som är vana vid en liten håla som plötsligt kommer till en stor stad. I den stora staden finns massor av människor som är på väg till olika ställen, och har tider att passa. Dessa massor av människor hittar och går därför raka vägen, och ganska snabbt för att hinna till tåget. I rulltrappan står vår lantis, på fel sida, eftersom i hålan därhemma finns inga rulltrappor och lantisen inte lärt sig rulltrappsetikett. Nu bildas kö i rulltrappan, och 100 Stockholmare blir sura och knuffas och trängs. Lantisen åker hem igen, och klagar över hur otrevliga och stressande de där jobbiga människorna i Fjollträsk är.
    Ti hi, det där var ju kul skrivet, och stämmer säkert till en viss grad.
  • lillängeln

Nja.  Det finns många stockholmare som är kaxiga och har en översittarattityd. De upplevs som om de tror att de är förmer än andra. Nu är det långt ifrån alla som är på detta sätt, men som vanligt när några utmärker sig så dras alla över en...

• MissKaos
    Lolilla skrev 2009-09-27 12:31:16 följande:
    Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom? Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
    Nej, men det är kul att retas om. Precis som folk retas med mig som kommer från jönköping.. Smålands Jerusalem.
  • Mary Lo

Jag har aldrig fattat varför stockholmare anses så otrevliga. När jag är där så slås jag faktist av mostatsen; folk pratar visst med en i tunnelbanan och om man råkar tappa något i en folksamling så är det alltid någon barmhärtig människa som stannar till och plockar upp. I Göteborg däremot (där jag är född) så sitter folk bara och glor med halvöppen mun och skulle fortsätta med det om man så fattade eld framför dem.

• 2timearound
    Lithe skrev 2009-09-27 12:42:10 följande:
    Mornie Alantie skrev 2009-09-27 12:39:54 följande: Precis därför hatas 08:or! Att bara skriva ett sådant inlägg och ha en sådan teori!
    ....och vilken är din teori?
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • JAG är BÄST

Jävlar var perfekt beskrivning
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?