Inlägg från: Grätchen |Visa alla inlägg
  • Grätchen

Ogillar du "nollåttor"?

SimplyTheBest skrev 2009-09-27 19:01:20 följande:
    Brukar skämta rätt ordentligt med "nollåttor", det är på samma sätt som skåningar får höra både det ena och andra. Har vänner som är "nollåttor" och de är det inget fel på ivf
    Du vågar inte säga något annat {#lang_emotions_demon}
    I'm watching you.
  • Grätchen
    INDIAFAMILY skrev 2009-09-27 20:47:11 följande:
    avundsjuk? varför det? jag skulle aldrig vilja bli så kall.ytlig och statusfixerad  som jag har uppfattat stockholmare som..jag skulle mycket hellre vilja på i så fall i Göteborg..där är dom jättetrevliga..Har varit i båda dessa städer det senaste halvåret  och jämfört folket med varandra..Skulle egentligen aldrig vilja bo i en sån här storstad..hade vantrivts nåt fruktansvärt och stressat sönder mig helt där..
    Drar något gammalt över mig

Jisses, vilka fördomar.
  • Grätchen
    Tecken skrev 2009-09-27 21:05:35 följande:
    Fast hur många Stockholmare bor i Bagis? Inga. Stockholmare = bott minst tre generationer inom tull. Bor man i Bagis är man Stockholmsbo.
    Det där ren BS
    Var har du fått reda på att man är Stockholmare om man bott 3 generationer inom tull?
  • Grätchen
    Tecken skrev 2009-09-27 21:19:10 följande:
    Det är så. Det är inte BS. Vad är en Stockholmare för dig då?
    Trams är vad det är.
    En människa som bor i Stockholm, det är en Stockholmare.
  • Grätchen
    nollåtta skrev 2009-09-27 22:27:55 följande:
    Ja för en utomstående kan det vara svårt att förstå Nej men seriöst, jag anser sthlm vara innerstan samt de förorter som tillhör sthlms kommun. Solna tillhör tex. inte sthlm. Det är en egen stad.
    Men det är Stocholms län. Alltså är det Stockholm
  • Grätchen
    nollåtta skrev 2009-09-27 22:39:11 följande:
    Solna gränsar till sthlm kommun. Solna är en egen stad med egen tingsrätt, egna skolor och barnsomsorg osv.Jag anser inte solna tillhöra sthlm. Som aik:are kan jag inte göra annat
    Jag pratar inte om kommuner Solna är en närförort till Stockholm. Solna är Stockholm. Solna ligger i Stockholms län.
  • Grätchen
    JBC skrev 2009-09-27 22:45:12 följande:
    Jag bor i Enköping, det ligger i Uppsala län, bor jag alltså i Uppsala då? Tycker att sthlm är det som är inne i centrum, allt annat är egna städer. Tycker det är mest "nollåttor" som vill klamra sig fast vid att dom "minsann bor i sthlm", fast dom kan bo så långt ut som Märsta, som kallar varenda liten förort STOCKHOLM. 
    Inte vet jag hur ni lantisar ser på era städer

*duckar i min lägenhet som minsann är innanför tullarna*
  • Grätchen
    Tant Green skrev 2009-09-27 22:48:25 följande:
    Ser du Solna någonstans på den här kartan: sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Stockholm_boroughs_2007.svg? Solna är en grannkommun till Stockholm. Solna är inte Stockholm. Men det stämmer ju att det ligger i Stockholms län.
    Näe, stod mest om filmjölk
  • Grätchen
    qwerty66 skrev 2009-09-27 22:58:06 följande:
    som jag sa innan... vi i övriga Sverige har exporterat alla som inte var produktiva eller underpresterande på andra sätt ...till stockholm.... detta har pågått minst 100 år :) så bönderna frodas och lever i stockholm...växer upp och blir skanks och red-necks :)
    *harkel*
    Så eliten ligger och lurar på landet?
    Ok
  • Grätchen
    qwerty66 skrev 2009-09-27 23:05:42 följande:
    ofc :) allt blev högre IQ på alla ställen...
    Förstår inte vad du skriver{#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?