• PixL

Ogillar du "nollåttor"?

Det finns massor av härliga människor - de kan bo i Stockholm, Burträsk eller Zagreb- det gör mig detsamma

Men om jag får lov att dra stockholmare över en kam och vältra mig i mina fördomar så upplever jag er som stressade och arroganta. Dessutom har ni ful dialekt.

• PixL

Sist jag var i Stockholm frågade jag en tant på Djurgården om hon kände till något mysigt café. Hon var jättetrevlig och förklarade vägen. Annars upplever jag det (alltid) som att folk i Stockholm tycker att man är dum i huvudet om man pratar med dem. De är alltid så stressade och verkar inte ha tid att förklara vägen eller ja, bara vara trevliga.

• PixL
    Thaleya skrev 2009-09-27 19:21:25 följande:
    Måste hålla med här, alla män låter som små försiktiga flickor på rösten med, men det kanske inte stämmer :D

Du menar att de låter som bögar?
    (Det tycker jag)
  • PixL
    Stinky skrev 2009-09-27 19:22:32 följande:
    Det alla verkar ha missat här, är att det finns olika dialekter beroende på VARIFRÅN i Sthlm man kommer ifrån. Själv tycker jag att den nasala söder-dialekten är hemsk. "Reker? E de' såna man eter?" Norrortsdialekten är den finaste!
    Tänkte säga det. "Reker" har jag väldigt svårt för.
  • PixL
    siamusen skrev 2009-09-27 19:22:56 följande:
    Nej, bara östermalmarna
    Ok, så östermalmarna låter som bögar och de som bor på på söder talar "rekspråket"?
  • PixL

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 19:57:30 följande:

Klart som fan att det finns många kaxiga jävlar, dumma jävlar, stöddiga jävlar, snobbiga jävlar, blåsta jävlar och bimbos i Stockholm. Precis lika självklart som att det finns många trevliga, snälla, artiga, intelligenta människor i Stockholm. En femtedel av Sveriges befolkning bor i Stockholm, varför skulle det inte finnas?Varför är det ok att säga elaka saker om Stockholmare? Om jag säger att lantisar inte vet var man står i rulltrappan blir det ett ramaskri, men att säga att man hatar nollåttor för att de är fula/dryga/snobbiga/pratar fult eller what ever, det är ok.
    Det är en viss skillnad på att säga saker med glimten i ögat och att säga att man "hatar".
  • PixL

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 20:00:39 följande:

Ja, det tycker jag också. Men det är många som på fullt allvar säger att de hatar Stockholmare.
    Haha, ja det finns det nog. Men det säger betydligt mer om dem än om stockholmarna.
  • PixL
    llinaa skrev 2009-09-27 20:01:06 följande:
    ogillar inga folkslag
    Hehe, och när blev stockholmare ett folkslag?
  • PixL

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 20:04:56 följande:

Ja.Jag blir bara så trött på dubbelmoralen. "Jag hatar alla stockholmare för de är så fördomsfulla."
  • PixL

Och varför är det så viktigt med stooooora städer då, kamrater?

/Bonde wannabe

Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?