• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Night Angel
    turbomorsan skrev 2009-09-27 20:42:14 följande:
    Ni som inte är 08-or är ju bara avundsjuka på oss som har fördelen att få bo i denna underbara stad
    avundsjuk? varför det? jag skulle aldrig vilja bli så kall.ytlig och statusfixerad  som jag har uppfattat stockholmare som..jag skulle mycket hellre vilja på i så fall i Göteborg..där är dom jättetrevliga..Har varit i båda dessa städer det senaste halvåret  och jämfört folket med varandra..Skulle egentligen aldrig vilja bo i en sån här storstad..hade vantrivts nåt fruktansvärt och stressat sönder mig helt där..
    DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Mannehkunda
    INDIAFAMILY skrev 2009-09-27 20:14:28 följande:
    hm har spenderat några dagar nu i veckan på östermalm i stockholm..det jag fick för intryck av 08:or är att de är väldigt kalla,tror de är bättre än andra..status fixerade..märkte på dom att de märker direkt om man har gott om pengar..även om man nu inte skulle köpa nåt..passerade en försäljare som sålde nån salt från döda havet..hon bara slet tag i mig och desperat bad mig prova hennes produkt..visst tyckte väl att den funkade bra men ack så sur hon blev när jag sa att jag inte ville ha den..Hotellpersonalen var väldigt opersonliga..och kunde knappt hitta en vanlig enkel pizzeria..på varenda gata fanns det sushi-kina-japanska resturanger..Väldigt stressigt folk ..Där var  jag o min man i våra vanliga personligheter men upptäckte ganska snart att 08.orna var tillgjorda..herregud betyder status allt på östermalm?
    Östermalm representerar ju inte direkt den vanliga stockholmaren...
  • Night Angel
    Mannehkunda skrev 2009-09-27 20:47:58 följande:
    Östermalm representerar ju inte direkt den vanliga stockholmaren...
    tyckte det var  mycket blandat folk där så antog de som *vanliga stockholmare* men vad egentligen menar du med vanlig stockholmare? östermalm = status är min uppfattning iaf..men härligt med alla affärer som finns där så nåt posetivt finns det ju såklart .
  • turbomorsan
    INDIAFAMILY skrev 2009-09-27 20:47:11 följande:
    avundsjuk? varför det? jag skulle aldrig vilja bli så kall.ytlig och statusfixerad  som jag har uppfattat stockholmare som..jag skulle mycket hellre vilja på i så fall i Göteborg..där är dom jättetrevliga..Har varit i båda dessa städer det senaste halvåret  och jämfört folket med varandra..Skulle egentligen aldrig vilja bo i en sån här storstad..hade vantrivts nåt fruktansvärt och stressat sönder mig helt där..
    jag är varken statusfixerad kall eller ytlig trots att jag är infödd stockholmare, snarare så så tycker jag att man accepterar folk för vad de är för annars så skulle det vara svårt att bo här med tanke på hur många olika personligheter man stöttar på varje dag!
  • siamusen
    INDIAFAMILY skrev 2009-09-27 20:52:10 följande:
    tyckte det var  mycket blandat folk där så antog de som *vanliga stockholmare* men vad egentligen menar du med vanlig stockholmare? östermalm = status är min uppfattning iaf..men härligt med alla affärer som finns där så nåt posetivt finns det ju såklart .
    Folket pa östermalm gar inte att jämföra med de pa söder eller de i vasastan tex. Olika grupper helt enkelt.OM vi nu ska generelisera.
  • Mannehkunda
    Du vet att storstockholm har nästan 2 miljoner invånare va? Du generaliserar lite väl mycket.
  • turbomorsan

kan ju dessutom säga att jag varit i både gbg och hbg många gånger å tycker inte att det är så stor skillnad mellan dessa städer förrutom att det är ett lugnare tempo i hbg, men då jag bott här hela mitt liv så är jag van att det är mycket stress runt omkring en

• Night Angel
    siamusen skrev 2009-09-27 20:53:33 följande:
    Folket pa östermalm gar inte att jämföra med de pa söder eller de i vasastan tex. Olika grupper helt enkelt.OM vi nu ska generelisera.
    kanske det vad vet jag..har endast varit där på östermalm..har inte sett mig omkring i hela stockholm...men jag anser att jag har rätt uppfattning om just den platsen jag varit på iaf..så jag ska inte dra alla över en kant. men tycker det är tragiskt med såna människor som jag var bland just på den platsen...
  • Grätchen
    Drar något gammalt över mig

Jisses, vilka fördomar.
  • Mannehkunda
    INDIAFAMILY skrev 2009-09-27 20:52:10 följande:
    En vanlig stockholmare? Inte den minoritet av rikemansfolk som bor på Östermalm iaf, åk till en vanlig förort och fråga där om vägen eller vad du nu undrar över, och du kommer möte precis lika trevliga som göteborgarna.
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?