Ogillar du "nollåttor"?
Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
Mornie Alantie skrev 2009-09-28 13:23:32 följande:
Äpplen och Päron skrev 2009-09-28 13:26:51 följande:
Min stad har fler invånare än hela Sverige
Mornie Alantie skrev 2009-09-28 13:23:32 följande:
Jag tror att det beror på ett klassiskt lillebrorskomplex. Överallt i alla hålor så talar man om Stockholm. Man jämför sig med stockholmare och Stockholm. Har en romantisk bild av hur Stockholm är osv.
Jag är glad över att jag bor i Malmö, en av de få i Sverige städer som har bättre vett än att jämföra sig med Stockholm hela tiden. Stockholm är ju trots allt bara en stad.
stockholm är inte ens speciellt vackert, bara man åker 10 mil bort till nån köping-stad tycker jag det är charmigare och mysigare.
bor i västertorp, en relativt lugn förort 15 min från t-centralen, jämför man med de andra förorterna här omkring känns det som en liten småstad med sina små butiker och alla-känner-alla.
så jag är ganska nöjd ändå.
Min poäng var ju att det från Skåne sett finns mycket mer saker att se på närmare och ungefär avstånd som Stockholm. Men det verkar som jag träffade en öm punkt?
Att Stockholmarna över huvudtaget myntat uttryck som "lantisar" och "bönder" tyder ju bara på hur de anser sig stå något över resten av landets befolkning. Läs bara denna tråd ser man ju fina bevis på ryggdunkar mentaliteten som verker råda.
Med det sagt så jag har träffat på många väldigt trevliga Stockholmare med. Tyvärr är kanske inte de som gör sina stämmor hörda mest i debatten.
Absolu inte!!!
Men där jag bor är det bara så,...att blir det väsen sommartid så är det nollåttor, eller FISKMÅSAR som vi kallar er då....för ni bara skriker å skitnar ner!!!