• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Mornie Alantie
    Argo skrev 2009-09-28 13:20:17 följande:
    Svarar samma som Mornie. Minus biten med dryg då ...
    Bor inte du i Stockholm? Då är du ju per definition dryg. Jag visste inte tidigare att jag var dryg, men tack vare alla vänliga lantisar i denna tråd har jag nu kommit till insikt.

Jag vet att någon kommer att kommentera detta och säga att jag nu bara bekräftar fördomen. Be my guest.
  • FreeForAll

Mornie Alantie skrev 2009-09-28 13:23:32 följande:

Bor inte du i Stockholm? Då är du ju per definition dryg. Jag visste inte tidigare att jag var dryg, men tack vare alla vänliga lantisar i denna tråd har jag nu kommit till insikt. Jag vet att någon kommer att kommentera detta och säga att jag nu bara bekräftar fördomen. Be my guest.
    Höpp! Varför läser du bara vad vissa lantisar säger, tidigare i tråden skrev jag att jag är lantis och inte har ett dugg emot "nollåttor", men ni bryr er bara om vad de andra lantisarna tycker, de som inte tycker om er?
  • Mornie Alantie

Äpplen och Päron skrev 2009-09-28 13:26:51 följande:

Höpp! Varför läser du bara vad vissa lantisar säger, tidigare i tråden skrev jag att jag är lantis och inte har ett dugg emot "nollåttor", men ni bryr er bara om vad de andra lantisarna tycker, de som inte tycker om er?
    Så ja. Mitt inlägg var lite ironiskt. Jag vet att inte alla lantisar tycker illa om 08or.
  • siamusen

Min stad har fler invånare än hela Sverige

• Argo

Mornie Alantie skrev 2009-09-28 13:23:32 följande:

Bor inte du i Stockholm? Då är du ju per definition dryg. Jag visste inte tidigare att jag var dryg, men tack vare alla vänliga lantisar i denna tråd har jag nu kommit till insikt.Jag vet att någon kommer att kommentera detta och säga att jag nu bara bekräftar fördomen. Be my guest.
    Vill jag vara dryg så ber jag min motpart att enbart benämna den "Kungliga Hufvudstaden".

DET är att dryga sig.

*plus ev den där tröjan "Jävlas inte med Stockholmarna!" som jag funderar på att bära på marknaden i småstaden i Norrlands inland*
  • Amora Branca Sylvestre

Jag tror att det beror på ett klassiskt lillebrorskomplex. Överallt i alla hålor så talar man om Stockholm. Man jämför sig med stockholmare och Stockholm. Har en romantisk bild av hur Stockholm är osv.

Jag är glad över att jag bor i Malmö, en av de få i Sverige städer som har bättre vett än att jämföra sig med Stockholm hela tiden. Stockholm är ju trots allt bara en stad.

• vadskajaghetadå

stockholm är inte ens speciellt vackert, bara man åker 10 mil bort till nån köping-stad tycker jag det är charmigare och mysigare.

bor i västertorp, en relativt lugn förort 15 min från t-centralen, jämför man med de andra förorterna här omkring känns det som en liten småstad med sina små butiker och alla-känner-alla.

så jag är ganska nöjd ändå.

• Sencha
    Amora Branca Sylvestre skrev 2009-09-28 14:25:24 följande:
    Jag tror att det beror på ett klassiskt lillebrorskomplex. Överallt i alla hålor så talar man om Stockholm. Man jämför sig med stockholmare och Stockholm. Har en romantisk bild av hur Stockholm är osv. Jag är glad över att jag bor i Malmö, en av de få i Sverige städer som har bättre vett än att jämföra sig med Stockholm hela tiden. Stockholm är ju trots allt bara en stad.
    Jag tycker tvärtom att det pratas rätt lite om Stockholm i resten av landet. Eller i alla fall i de delar jag har bott och vistats. Det är nog mest stockholmarna som tycker att Stockholm är så himla viktigt. Vilket förstås kan bli lite irriterande.
    0401 & 0807
  • KottensPappa

Min poäng var ju att det från Skåne sett finns mycket mer saker att se på närmare och ungefär avstånd som Stockholm. Men det verkar som jag träffade en öm punkt?

Att Stockholmarna över huvudtaget myntat uttryck som "lantisar" och "bönder" tyder ju bara på hur de anser sig stå något över resten av landets befolkning. Läs bara denna tråd ser man ju fina bevis på ryggdunkar mentaliteten som verker råda.

Med det sagt så jag har träffat på många väldigt trevliga Stockholmare med. Tyvärr är kanske inte de som gör sina stämmor hörda mest i debatten.

• lovemyboys

Absolu inte!!!
    Men där jag bor är det bara så,...att blir det väsen sommartid så är det nollåttor, eller FISKMÅSAR som vi kallar er då....för ni bara skriker å skitnar ner!!!

{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?