• isisisis

Var sjutton ska jag ställa skötbordet?

Jag har för ett några månader sedan flyttat till en trea i stan med toppenläge.
    Trivs förträffligt.Jättefin inhägnad innergård med lekutrustning bla.
    Jag vill inte flytta därifrån.Verkligen inte.
    Men jag har bara dusch och inget utrymme för skötbord på toan.
    Inte heller någon annanstans heller ,om jag inte säljer min stora fina matgrupp .
    Själva blickfånget i lägenheten som ligger direkt så man ser det när man kliver in i lägenheten.I en liten alkov.

Kan man sköta på köksbordet(det finns lite hörn)iom stolarna som är tunga och rundade,runt bord.
    Med ett uppblåsbart skötbord.
    Eller sköta på sängen?Med filt?

Eller sätta ett skötbord på väggen i köket?(skitsnyggt not)

Hmmm....några fler med svåra lägenheter?

Annars är det rymligt.

Väntar tvillingar också.

• Svar på tråden Var sjutton ska jag ställa skötbordet?
  • Koki86

Hej på dig.
    Måste säga att jag bor i en trea på 69 kvadrat och det är litet.
    Har ingen som helst plats i varken sovrum eller badrum.
    Men jag har inte köpt skötbord utan det får bli över tvättmaskinen eller på min säng,går lika bra där med.

• isisisis
    Koki86 skrev 2009-09-27 15:59:26 följande:
    Hej på dig. Måste säga att jag bor i en trea på 69 kvadrat och det är litet. Har ingen som helst plats i varken sovrum eller badrum. Men jag har inte köpt skötbord utan det får bli över tvättmaskinen eller på min säng,går lika bra där med.
    Skönt med en till i gänget iaf
  • Trollet Ludenben

Jag tillhör de som tycker att skötbordet är en onödighet. Vi köpte ett sniglar på blocket... det har vi ställt i ett hörn. Vi har med trångt. Fast vi byter oftast i sängen eller soffan.
    Jag tycker sängen funkat utmärkt. Vi har en liten skötdyna som följde med skötväskan. Annars tar vi en handduk eller engångsskötunderlägg...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Tetran

När sonen kom bodde vi pyttelitet. Vi köpte ett skötbord som går att fälla upp och satte det över toalettstolen. Skulle aldrig ha skötbord i sängen, tänk dig att byta blöja 15 ggr per dag. Dessutom får du ju två att byta på. Fast jag är väldigt praktiskt lagd, och kanske för bekväm, haha.

• isisisis

Trollet Ludenben skrev 2009-09-27 16:00:50 följande:

Jag tillhör de som tycker att skötbordet är en onödighet. Vi köpte ett sniglar på blocket... det har vi ställt i ett hörn. Vi har med trångt. Fast vi byter oftast i sängen eller soffan. Jag tycker sängen funkat utmärkt. Vi har en liten skötdyna som följde med skötväskan. Annars tar vi en handduk eller engångsskötunderlägg...
    Kör man mest med färdiga tvättlappar då kanske?
    Går det bort ordentligt när det blivit pooh?
  • Neko

Vi hade det på tvättmaskinen i början, sedan bara på sängen ett tag (vi hade ett sånt där i plast som man bara lägger dit, ryms var som helst annars). Sedan så fort han kunde stå så ställde vi honom på toastolen och använde up&goblöjor, då gick det jättefort och var mycket smidigt. Han tyckte också det var mycket trevligare så.

• Neko

Vi hade det på tvättmaskinen i början, sedan bara på sängen ett tag (vi hade ett sånt där i plast som man bara lägger dit, ryms var som helst annars). Sedan så fort han kunde stå så ställde vi honom på toastolen och använde up&goblöjor, då gick det jättefort och var mycket smidigt. Han tyckte också det var mycket trevligare så.

• Neko

Oj, konstigt att det blev 2 inlägg. Vi bor i en tvåa på 65 kvadrat.

• isisisis
    Tetran skrev 2009-09-27 16:02:21 följande:
    När sonen kom bodde vi pyttelitet. Vi köpte ett skötbord som går att fälla upp och satte det över toalettstolen. Skulle aldrig ha skötbord i sängen, tänk dig att byta blöja 15 ggr per dag. Dessutom får du ju två att byta på. Fast jag är väldigt praktiskt lagd, och kanske för bekväm, haha.
    Det låter lite intressant!
    Vilken höjd fick du då?Vart det bekvämt?
    Var finns såna att köpa?
  • isisisis

Ja,det kanske kan gå på sängen eller på köksbordet då?
    Om man har ett sånt uppblåsbart.
    Det är mest att det är skönt att ha vatten till hands...men det finns ju i köket.

Svar på tråden Var sjutton ska jag ställa skötbordet?