• isisisis

Var sjutton ska jag ställa skötbordet?

Jag har för ett några månader sedan flyttat till en trea i stan med toppenläge.
    Trivs förträffligt.Jättefin inhägnad innergård med lekutrustning bla.
    Jag vill inte flytta därifrån.Verkligen inte.
    Men jag har bara dusch och inget utrymme för skötbord på toan.
    Inte heller någon annanstans heller ,om jag inte säljer min stora fina matgrupp .
    Själva blickfånget i lägenheten som ligger direkt så man ser det när man kliver in i lägenheten.I en liten alkov.

Kan man sköta på köksbordet(det finns lite hörn)iom stolarna som är tunga och rundade,runt bord.
    Med ett uppblåsbart skötbord.
    Eller sköta på sängen?Med filt?

Eller sätta ett skötbord på väggen i köket?(skitsnyggt not)

Hmmm....några fler med svåra lägenheter?

Annars är det rymligt.

Väntar tvillingar också.

• Svar på tråden Var sjutton ska jag ställa skötbordet?
  • trollmamma76

Vilka problem

Sängen blir bra,på tvätt maskinen blir bra,golvet blir bra.
    Maken här byter över allt och vi har oxå våt servetter enklast så.

• Vill Nu

vi har skötbädden på diskbänken, lagom höjd och nära vasken om det skulle behövas =)

• Florcita

Finns ihopfällbara som man ställer på golvet och sedan fäller ihop när den inte används. Vet iof inte hur bra o säkra dessa är.

• äppelmos

en polyesterfylld skötbädd ca 300:- som du kan använda var du vill! skjut in den under spjälsängen när du inte använder den!
    tex www.annaaxel.se/product_info.php&osCsid=4a52fc59cb5b7b1f9f9ec90a49924bc4

• isisisis
    Florcita skrev 2009-09-28 17:44:40 följande:
    Finns ihopfällbara som man ställer på golvet och sedan fäller ihop när den inte används. Vet iof inte hur bra o säkra dessa är.
    Ja,jag såg också en sån variant.Unbdrar också om de är säkra,men det är klart,om man bara sträcker sig efter nåt typ...

Tack allihop för himla massa bra tips

Jättefint att höra att det finns olika alternativ.
  • emserrr

hade jag varit du så hade jag köpt ett ihopfällbart skötbord. min syster gjorde det (från babyproffsen), skit smidigt, bara att fälla ihop och ställa bakom en dörr eller något - det som är bra är ju att du kan flytta det och ställa in i badrummet (eller åtminstonde i närheten) när du ska byta, så du har tillgång till vatten.

annars köper du ett upplåsbart som du ju också kan flytta på, men arbetsställningen blir inget vidare.

• isisisis

Ni tror inte de välter väldigt lätt då?Känns som om man får hålla ena handen på skötbordet och den andra under kranen...?

• konkelbär

Man behöver inte ha något skötbord. Köp en skötbädd och lägg på sängen när det är dags för blöjbyte. När bädden inte används lägger du den under sängen.

Skötbord är inget måste.

• Kinya
    Mamisita skrev 2009-10-02 09:40:18 följande:
    Nu har jag inte läst alla svar men vi har för litet badrum för ett stående skötbord så vi tänkte köpa Ikeas ihopfällbara skötbord som man kan ställa undan när det inte används. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20131830
    Vi har funderat lite på det. Men vi köper nog inget innan bebisen kommer utan isåfall efteråt om det visar sig att vi saknar ett.
  • Mamisita
    isisisis skrev 2009-10-02 09:41:49 följande:
    Ni tror inte de välter väldigt lätt då?Känns som om man får hålla ena handen på skötbordet och den andra under kranen...?
    Men det är ju lite så man ändå får göra då det är så lätt att barnen kan ramla ned. En hand på bebis och andra viftandes

När jag kände på skötbordet så verkade det stabilt. Men det går lika bra att ha en mobil skötbädd som du flyttar runt och byter tex på sängen, golvet osv. För oss lutar det just nu åt snitt och därför vill jag ha något där jag inte behöver böja mig ned så därför passar detta oss bra.
  • Dr Mupp

Med ettan bodde vi en tvåa, då hade vi skötbordet fastkruvat i väggen i badrummet, bökigt. Efter 4 månader flyttade vi och satte aldrig upp nått skötbord.
    Med tvåan hade vi inget skötbord
    Med trean hade vi ett vikbart skötbord som stod i vägen hur vi än gjorde, ställde undan det efter 1 månad.

Nu har vi flyttat till liten fyrarummare.

Med fyran ska vi ställa vårt vikbara skötbord i duschen. Där står det inte i vägen samtidigt som vi har tillgång till vatten. Eftersom skötbordet är vikbart (ser ut ungefär såhär www.ikea.com/PIAimages/83081_PE209219_S4.JPG ) så går det snabbt att stuva undan om man vill duscha (vi har badkar på övervåningen så duschen används sällan.)

Svar på tråden Var sjutton ska jag ställa skötbordet?