• La Lola

Vad är tajts för dig?

För mig är det som leggings.
    Men i en tråd kan man läsa att det är strumpbyxor?

Så vad betyder då tajts för dig?
    Skriv gärna när du är född oxå.

För jag som var med på 80-talet (född -74) bar ju dessa stora tröjor o till de hade man ju tajts (utan fötter).

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Svar på tråden Vad är tajts för dig?
  • lovemyboys

Född 75.......gillar alla mina härliga 35 år... Tights är för mej en strumpbyxa UTAN fot. Annars är det bara strumpbyxa= MED fot.

• Stårschan
    La Lola skrev 2009-09-28 15:25:44 följande:
    För mig är det som leggings.Men i en tråd kan man läsa att det är strumpbyxor? Så vad betyder då tajts för dig? Skriv gärna när du är född oxå. För jag som var med på 80-talet (född -74) bar ju dessa stora tröjor o till de hade man ju tajts (utan fötter).
    Menar du inte sådana där byxor med hälla under foten när du talar om 80-talets tajts? Hade inte de ett eget namn? (Gärna med sydda pressveck - populära samtidigt som cerise och koboltblått var jätteinne)
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Lilla näktergal

Tights för mig (född -76)är det samma som leggings, alltså UTAN fot. Men jag så sist jag var på Lindex att de sålde tights med fot??!!

• La Lola
    Stårschan skrev 2009-09-28 15:30:00 följande:
    Menar du inte sådana där byxor med hälla under foten när du talar om 80-talets tajts? Hade inte de ett eget namn? (Gärna med sydda pressveck - populära samtidigt som cerise och koboltblått var jätteinne)
    Skipants näe...såna menar jag inte.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Lalalong

Tights/leggings/pantalonger = Typ strumpbyxa utan fot, eller "långkalsonger".... tighta byxor, utan fot.

Är föd 1981

• ElviraSofia

Tights är för mig som strumpbyxor, dxs som har strumpor längst ner. Leggings är som byxor, utan strumpor ^^,

• straw2008

Tights är tighta brallor utan fickor, bara ett resår högst upp

strumpbyxor är alltid i nylon nästan

• Lalalong
    ElviraSofia skrev 2009-09-28 15:32:01 följande:
    Tights är för mig som strumpbyxor, dxs som har strumpor längst ner. Leggings är som byxor, utan strumpor ^^,
    Märkligt...
    Jag visste inte att vissa tyckte det!
    Blir lika nyfiken som TS ju
    När är du född?? Eller var är du i från (dialektalt?)
  • ElviraSofia

Jag är född 85, och kommer från västmanland, så någon särskilt märklig dialekt har jag inte ^^

• Sara K

Tights är utan fot förstås!! Det är ju även den benämningen som görs i butikerna. Strumpbyxor har givetvis fot, därav namnet!

Svar på tråden Vad är tajts för dig?