Min 1,5-åring rymde från dagis i torsdags.
Idag hade vi ett samtal med förskolepersonalen, eller en av dem, vår dotters kontaktperson.
Vi fick veta att Saga, min älskade dotter som är 21 månader gammal, helt obemärkt försvunnit från dagis i torsdags.
Två unga killar hade hittat henne och tagit henne till ett annat dagis, som i sin tur ordnade henne till rätta.
Allt gick bra men nu börjar tankarna gå och chocken släpper. Dagis ligger mitt i centrala Norrköping. Det är trafikerade gator runt om hela kvarteret och min dotter bör ha passerat en sådan minst en gång. Hon är 21 månader gammal och förstår inte att hon kan bli påkörd.
Jag kan bara tacka högre makter för att dessa två, fantastiska killarna hittade henne. Det kunde ha gått helt annorlunda till om någon annan hittat henne. Det finns idioter och äckel och jag vill bara kräkas när jag tänker på detta.
Hon lyckades rymma för att många föräldrar ofta glömmer att dubbellåsa grindarna, och med bara ena låset får hon upp grinden. Och givetvis för att hon är kvick som attan och för att personalen hade dålig koll.
Jag mår inget vidare just nu. Hur ska man reagera?
Tydligen har detta nämnts i lokaltidningen också. Innan vi fått veta något.
Hur vanligt är detta? Hur allvarligt? Jag är i en väldigt tjock dimma just nu, ser ingenting klart.
:(