• Familjen Mu

funkar heminsemination?

Tycker att det låter väldigt konstigt det där som läkaren sa. Om jag inte minns fel så kan det vara lättare att bli gravid vid en heminsemination än vid klinik.
    Flertalet spermier dör vid upptiningen (klinik) och vid en heminsemination använder man ju färsk sperma. Sedan gäller det att "pricka rätt" dag osv och man ska "matcha" varandra (donator+kvinna)

Vi sätter igång med syskonförsök själva snart så kan återkomma

Lycka till!

• Familjen Mu

Trollet i skogen skrev 2009-09-29 18:44:06 följande:

Familjen Mu skrev 2009-09-29 09:52:00 följande:
    Gjorde ni heminsemination? Med egen donator eller?Funderar på heminsinimation med donerade spermier, som jag fattar på Storks hemsida finns det något som heter just heminsemination men jag fattar inte om man får med sig en burk spermier?!?
    Vårt första barn fick vi genom insemination på klinik (första försöket) men nu när vi gör syskonförsök blir det privat (heminsemination). Vi sätter igång nästa vecka. Ska väl även passa på att säga att jag läst att man kan dricka grapefruktsjuice (2-2½dl/dag) för att öka sitt fertila sekret, så det börjar jag själv med idag
  • Familjen Mu
    Pumanprinsen skrev 2009-09-30 13:01:07 följande:
    Hej!Är det så att man kan få spermia skickat från tex storkliniken till Sverige?Måste man isåfall innan har varit där hos dom för journal samtal?Måste man överhuvudtaget åka till Danmark?
    Oj det har jag ingen aning om, men det skulle jag inte tro tyvärr.
  • Familjen Mu

Fick ÄL - stegring idag, insemination imorgon!

Håll gärna tummen nu!

• Familjen Mu
    Kip skrev 2009-10-10 23:23:18 följande:
    Familjen Mu skrev 2009-10-08 15:33:59 följande:
    Då inseminerade vi nästan samma dag, jag inseminerade i torsdags! Håller tummarna för oss båda... (men tänker att jag kanske inte har optimerat chanserna eftersom det bara blev en enda insemination den här gången)
    Oj vad spännande, håller såklart tummen för dig också!
    Vi inseminerade också "bara" en gång och det gjorde vi när vi fick vårt första barn också, lyckade då på första försöket Men visst kan man öka sina chanser genom att inseminera flera ggr/cykel!
  • Familjen Mu
    emmisss skrev 2009-10-16 08:39:47 följande:
    Hej alla jag skrev tidigare i tråden om att jag har vestibulit och blev gravid med hemma insemination, men fick missfall i vecka 8. Efter missfallet så väntade vi en mens men var snart pået igen med medicinspruta vid ägglossning. Och i morse plussade jag starkt igen!! Så det funkar absolut med hemma inseminering! Lycka till alla!
    Åh va roligt för er, grattis och så håller jag tummen!

Här går vi själva och väntar på ett plus, BIM den 23/10!
  • Familjen Mu
    Kip skrev 2009-10-21 22:10:00 följande:
    För mig blev det inget den här månaden, mensen kom igår... *suck* Hoppas det gick bättre för er andra!
    Usch så tråkigt Här fick jag också mens idag (torsdag) Nya tag i november
    Lycka till allihopa!
  • Familjen Mu

Här kom ju mensen förra veckan så det blir alltså nya tag. Ska försöka att få in 2 inseminationer denna cyklen för att öka våra chanser. Hoppar även över att göra äl-tester denna gången, tror nämligen att genom att lyssna på kroppen istället så har man mer chans att då även slappna av på ett annat sätt. Kommer även att denna gången köra med grapefruktsjuice som sägs öka det fertila sekretet

• Familjen Mu

Caramello Koala skrev 2009-10-26 19:34:37 följande:

Jag lider av vaginism och kan därför inte genomföra samlag. Vi körde med vanlig medicinspruta och det gick hur bra som helst! Har blivit gravid två gånger. Båda gångerna på andra försöket Lycka till!
    Vad roligt att höra att det gick bra, grattis!
    Tråkigt med det andra dock.
    Gaytjej skrev 2009-10-26 17:00:56 följande:
    Du gör förstås som du vill :) men jag vill ändå säga att jag inte håller med om det du skrev där! ÄL-test är ett hjälpmedel, inte ett stjälpmedel och stress i den bemärkelsen du syftar på påverkar inte fertiliteten har undersökningar visat.Däremot så kan man ju säkert vara mer eller mindre fruktsam i förhållande till LH-stegring och ÄL än vad genomsnittspersonen är, så att titta på sekret och lyssna på kroppen och 'fylla på' flera ggr är förstås bra.
    Ja det gör jag (vi) Visst ska/kan äl-test vara ett hjälpmedel men tror inte man ska stirra sig blind på resultatet då jag själv tror att det kan vara missvisande vissa gånger. Inga tester är 100% säkra.
    Jag har så pass regelbundna cyklar och känner när äl är på väg så denna gången gör vi helt enkelt såhär
  • Familjen Mu

Kip: Hur blir det med dig/er, kommer ni försöka denna månaden också?
    Vi kommer att inseminera 2 gånger nästa vecka!

Svar på tråden funkar heminsemination?