• Familjen Mu

funkar heminsemination?

Inseminerade idag (en gång till på onsdag) så håller tummen att det tar denna gången

Lycka till ni andra också

• Familjen Mu
    Kip skrev 2009-11-02 23:25:37 följande:
    Ja, jag kommer att försöka den här månaden också. Första blev igår, nästa imorgon.
    Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen denna månaden
  • Familjen Mu
    Kip skrev 2009-11-03 12:13:04 följande:
    Tack, och detsamma! Har investerat i lite längre sprutor och striktare förhållningsorder till donatorn, inte för att jag vet om det hjälper men det är lika bra att maximera chanserna. :)
    Vad bra
    Själva så använder vi 10ml´s sprutor, dem är verkligen kanon. Man kan köpa dem i 10-pkt på apoteket. Dock måste man skriva under ett papper!

Då är det tid idag för vår 2.a insemination i denna cyklen
  • Familjen Mu
    Mirix skrev 2009-11-04 19:02:40 följande:
    10ml!? Det blir ju max 2,5 ml...
    Åh nej, det har 2 av 3 gånger blivit mer än 2,5ml MEN det är inte det de handlar om.
    Man kommer längre upp och dessa sprutor är lättare att använda (tycker vi)
  • Familjen Mu
    CellenEllen skrev 2009-11-09 23:07:17 följande:
    Har nu heminseminerat mig 2 dagar i rad. Tycker det är svårt att tvätta medecinsprutan. Hur gör ni? vad heter sprutorna i 10pack på apoteket? Vad är det för skumt papper man måste fylla i.. Håller tummarna för er alla.. Föressten hur många insemineringar har ni som blev gravida gjort per cykel ?
    Tvätta sprutan? Du kör väl inte med samma varje gång?

Det finns bara en sorts 10ml´s sprutor i 10 pkt, bara att fråga (dem har dem ej framme) Iomed att dessa sprutor även kan användas till andra ändamål (tex injektion av olika slag) så för apoteken anteckningar.

Vi har gjort 2 inseminationer denna cyklen och ska testa snart HOPPAS såklart på PLUS!
  • Familjen Mu

Tillägg: Hoppas ingen tog mitt inlägg som ett påhopp eller liknande men tycker bara att genom att använda en ny spruta varje gång så kan man garantera att den är steril. Sprutorna vi använder är nämligen förpackade en och en. Men visst kokar man dem (om det nu går) så går det säkert lika bra

• Familjen Mu
    Mirix skrev 2009-11-11 14:29:05 följande:
    Vi använder oss av 1ml sprutor o de går vist att plocka isär. Vi drar in diskmedel o "guckar" lite o sköljer ordentligt många gånger. Det borde inte vara några problem, då snorrar i allmänhet inte är sterila och vi inte skjuter in sperman direkt i livmodertappen. Det gör de ju på sjukhus o då måste sperman vara tvättad, om jag har förstått det hela rätt.
    Så sant så. Men 1 ml spruta..då får ni ta ett par omgångar då eller?
    Nej för allt i världen, spruta inte in sperman direkt i livmodern då kommer den att krampa. Vid sjukhus-insemination så har dem (vad jag förstått) separerat sperman från själva sädesvätskan och sedan för dem ju upp detta i livmoderna med en lång smal "slang".
  • Familjen Mu

Kip: Hur går det, dykt upp något fint plus ännu?

Här gick det inte vägen förra gången heller men tar nya tag nu.
    Inseminerade idag, ska även inseminera på söndag samt på tisdag som det ser ut just nu

• Familjen Mu

Familjen Mu skrev 2009-11-21 19:13:04 följande:

Kip: Hur går det, dykt upp något fint plus ännu? Här gick det inte vägen förra gången heller men tar nya tag nu.Inseminerade idag, ska även inseminera på söndag samt på tisdag som det ser ut just nu
    Blev lite fel!
    Inseminerade igår lördag, nästa gång blir imorgon måndag och ev även på onsdag!

Mirix: Iomed att min cykel var väldigt kort förra gången (endast 23 dagar) brukar alltid ha 27 dagar...Så vet vi inte riktigt hur denna cyklen blir. Har äl allt från den 21/11 till 26/11 så inseminerar varannan dag och samtidigt så kollar jag med äl.test.
  • Familjen Mu

Mirix: Detta är vårt 3.e syskonförsök

Svar på tråden funkar heminsemination?