Inlägg från: Henom |Visa alla inlägg
  • Henom

Är du oroad över invandringen?

Jag är inte oroad över den invandring som kommer från länder som är lika Sverige rörande kultur, religion osv. Bryr mig inte ett dugg på hur många norrmän t ex som kommer hit, eftersom dom inte gör nåt väsen av sig utan bara smälter in.

Jag oroas däremot över invandringen från t ex omoderna och outvecklade muslimska länder eftersom deras religion, värderingar och "allt" går så tydligt emot hur vi lever i Sverige. Det blir alldeles för hårda krockar, märkliga krav, hot mot vår jämställdhet och demokrati osv. Lika barn leka bäst.

• Henom

Jag bor i skåne kanske jag bör tillägga, här har man ju tvingaste se ett och annat och blivit tämligen trött.

• Henom

Tycker dessutom vi ska hålla nere invandringen till enbart personer med reelt skyddsbehov eller för arbetskraft.
    Ingen skulle få flytta hit om dom inte hade jobb och ekonomi fixad på egen hand här. Förutom de med skyddsbehov då.
    Fler socfall som tär på statens resurser behöver vi inte, då vi redan har problem med att få ihop pengar till vård osv.
    Sverige kan inte ta hela världen på sitt ansvar, då går vi under själv på kuppen. Lite vinning måste vi får kräva, och inte bara tärande.

• Henom
    TheCoopers skrev 2009-09-29 13:50:22 följande:
    En till skrikare ... Svenskar är inte direkt kända för att anpassa sig ... det finns många exempel på Svensk byar runt om i världen
    Skillnaden är ju här att dessa svenskar vanligen ändå lär sig det nya landets språk, arbetar och får egen inkomst, rör sig normalt ute i samhället tillsammans med "urinvånarna", anpassar sig till landets normer osv. De isolerar inte sig i ghetton där de eldar upp bilar och bohag och vägrar lära sig språket, förutom okvädesord då som hora t ex.
  • Henom
    Jmia skrev 2009-09-29 14:03:41 följande:
    Jag vet.. Sverige kommer alltid att vara svenskt, det är inget vi måste oroa oss över. ;)
    Med tanke på den eskalerande islamiseringen i Sverige så är jag inte så säker på det.
  • Henom
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:09:42 följande:
    VAD är det folk är rädda för att förlora? Mellanmjölken?
    Varför bor du i Sverige om det är så illa?
  • Henom
    Stårschan skrev 2009-09-29 14:11:25 följande:
    Skillnaden mellan forna tiders invandring (tyskar, valloner, chilenare, jugoslaver) och dagens invandring, är att det tidigare varit till största delen arbetskraftsinvandring. Det var personer som drev landet framåt som kom hit, med allt positivt det förde med sig. Ingen skulle ha fått för sig att släppa in personer som inte kunde försörja sig själva på 1700-talet. Det var till och med straffbart att vara "lösdrivare". Så jag tycker inte att man kan jämföra dagens flyktinginvandring med arbetskraftsinvandringen som var vanlig förr.
    Precis, men det väljer många att blunda för.
  • Henom
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:18:12 följande:
    En annan skillnad är att "urinvånarna" är välkomnande och öppna.
    Och PK-Sverige är inte välkomnande för invandrare?!
    Herregud, vi fullkomligt ger bort oss själva till förmån för invandrarna.
  • Henom

Märker att inte många av er bor i skåne... Naiva så det förslår.

• Henom

M Y L F skrev 2009-09-29 14:20:32 följande:

Jag tycker att det är så fantastik vilken sammanhållning invandrare har, hur dom hjälper och tar hand om varandra.
    Anledningen till att dom har god sammanhållning är för att dom har så tunt med pengar, så alla i familjen är beroende av varandras ekonomiska trygghet. När de får det bättre ställt kommer det att ändras med kommande generationer. Vi levde på samma vis i Sverige förr, när Sverige var fattigt. Så det är inget särskilt gulligt eller glorifierande med det.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?