Inlägg från: Henom |Visa alla inlägg
  • Henom

Är du oroad över invandringen?

Apolline skrev 2009-09-29 14:23:12 följande:
    Tur att inte samma regler gällde för alla de svenskar som emigrerade till USA på 1900-talet! De som gav sig iväg för att slippa svälten i Sverige och få möjlighet att skapa ett bättre liv för sig själva och sina familjer.
    Dessa svenskar var självförsörjande i USA, och levde inte på staten. Det är en jävla skillnad som många väljer att inte se.
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:24:11 följande:

Nej, jag bor inte i Skåne. Är det bara invandrarna i Skåne som är representativa för Sveriges invandrare?
    Skåne tar emot så enormt många fler invandrare än Sverige i övrigt, därför märker vi också problemen väldigt tydligt. Bor man i norrland t ex så är det ju lätt och sitta och vara PK och fin när man slipper eländet.
  • Henom
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:32:26 följande:
    Och vi flydde inte för vårt liv! Det är också en jävla skillnad.
    Vi flydde i det närmaste för vårt liv jo. Vet du hur fattigt Sverige var på den tiden människa?

Hur många invandrare i Sverige tror du flytt för sitt liv hit?
    Ytterst ytterst få.
  • Henom
    Jmia skrev 2009-09-29 14:33:57 följande:
    Känner du till Södertälje?
    Jo, där skulle man inte heller vilja bo. Där tvingades man ta emot fler irakier än hela USA och Kanada.
  • Henom

Jo, PK är det enda ordet för människor som vägrar se verkligheten, för att den inte passar in med den utopiska fantasibild man själv har.

• Henom

M Y L F skrev 2009-09-29 14:36:52 följande:

Jag tror inte att vi känner samma nysvenskar. Dom jag känner har egna företag och har bra med egna pengar men sammanhållningen och gemenskapen har dom fortfarande kvar.
    Vänta några generationer, så är den väck.
  • Henom
    Jmia skrev 2009-09-29 14:37:45 följande:
    Ja det stämmer. Och det enda problem du ser med det är "islameringen" antar jag. ;)
    Det är iaf det största problemet ja, som jag ser det.
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande:

Som vägrar se DIN verklighet menar du?
    ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:39:15 följande:

Tills de försvenskats?
    Nej, det funkar i vilket land som helst. Ekonomisk otrygghet håller ihop familjer.
  • Henom
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:39:54 följande:
    Sverige är inte jordens mittpunkt .
    Ändå vill alla hit?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?