• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Stårschan skrev 2009-09-29 13:48:25 följande:
    Ja du har inte varit inne på en stund tror jag... Vilken debatt du satte igång! Nyttigt, mycket nyttigt.
    Ska försöka mala mig igenom tråden, jag har ju bara sovit några timmar liksom.. ;)

Antar att rasismen haglat men det finns säkert en del nyttiga åsikter också, det är intressant detta.
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-29 13:50:22 följande:
    En till skrikare ... Svenskar är inte direkt kända för att anpassa sig ... det finns många exempel på Svensk byar runt om i världen och då är det ändå VALFRITT man har flyttat . Dessutom förstå jag inte att man kan uppröras av vad ngn har på sitt huvud ? FYI man ser ansiktet även om man har slöja . Väldigt sällan ngn har burka i Sverige . Kalott , slöja eller keps .. who cares ?
  • Jmia

59% är alltså oroade. Jag ska skumma tråden och se om jag förstår varför de är så oroade.

Jag tycker faktiskt att invandringen är lite smått oroande själv, men det beror snarast på att man behandlar invandrarna som kommit hit som en påse skit och sen gnölar över att de inte integreras.
    WTF...

• Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:02:01 följande:
    Jag tror majoriteten håller med dig. Medan andra är oroade över att de ska förlora sverige :)
    Jag vet.. Sverige kommer alltid att vara svenskt, det är inget vi måste oroa oss över. ;)
  • Jmia
    Lemasive skrev 2009-09-29 11:13:40 följande:
    Antagligen för att ingen känner för att fira påsk året om, eller se hur kvinnor förnedras genom deras kultur. Jag var hos en väldigt trevlig människa, han var utbildad och vältalig. När vi åt mat hos honom så var det extra trevlig när ett påslakan kom in med mat och kaffe för att sedan sätta sig i rummet brevid för att vänta på order. Mycket trevligt.
    Mahahaha.. Herregud.. Jag börjar förstå.
  • Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 14:06:45 följande:
    Hur tycker du att invandrarna behandlas som en påse skit?
    Hur många timmar har du till övers?
  • Jmia
    Stårschan skrev 2009-09-29 14:04:12 följande:
    Är det så illa att vilja behålla det Sverige man är uppvuxen i ? Givetvis med rimliga modifieringar, men ändå. Vi har väl också rätt till vår kultur?
    Fast är vår kultur verkligen hotad? Jag älskar svensk kultur, jag älskar det faktum att den är som den är trots att man gärna skrattar rått åt den ibland, men den är VÅR.
    Jag tror inte att den är hotad alls.
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:12:24 följande:
    Lycka till med kycklingen!!!
    Åååååååååh eller hur...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?