• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Henom skrev 2009-09-29 14:13:25 följande:
    Skillnaden är ju här att dessa svenskar vanligen ändå lär sig det nya landets språk, arbetar och får egen inkomst, rör sig normalt ute i samhället tillsammans med "urinvånarna", anpassar sig till landets normer osv. De isolerar inte sig i ghetton där de eldar upp bilar och bohag och vägrar lära sig språket, förutom okvädesord då som hora t ex.
    Börjar inte Rosengård bli utslitet som exempel snart?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:14:16 följande:
    Med tanke på den eskalerande islamiseringen i Sverige så är jag inte så säker på det.
    Jag tror du får specificera dig lite för jag orkar inte läsa tråden där du säkert redan förklarat dig.
  • Jmia

Jo frågan om Rosengård är ständigt aktuell, men det är trist att alltid få höra talas om de upploppen (+ Uppsala) så fort invandringen kommer på tal.

Tror ni på fullaste allvar dessa problem skulle finnas om man tog bättre hand om invandrarna från början istället för att hiva in dem i Rosengård och andra utvalda guldspots som vi alla känner till?
    Samtidigt som det är omöjligt för en person med utländskt efternamn att få en hyresrätt i de finare delarna?

• Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 14:16:47 följande:
    Många men skriv i min gästbok då för jag misstänker att tråden kommer flooda ganska rejält sen. Men jag är uppriktigt nyfiken för jag tycker att Sverige snarare måste vara det bästa landet för invandrare.
    Hur många invandrare känner du som kan bekräfta de orden?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:20:32 följande:
    Och PK-Sverige är inte välkomnande för invandrare?! Herregud, vi fullkomligt ger bort oss själva till förmån för invandrarna.
    Hur då?????????
  • Jmia
    M Y L F skrev 2009-09-29 14:20:32 följande:
    Jag är mer bekymrad över att alla invandrare hamnar utanför. Man får inget jobb och tvingas leva på bidrag. Det bidrar till okunskap och rasism hos "svenskar". Jag tycker att det är så fantastik vilken sammanhållning invandrare har, hur dom hjälper och tar hand om varandra. Det saknar jag hos oss svenskar. Men sedan finns det ju alltid nackdelar, det finns säkert dom som avsiktligt avskärmar sig från det svenska amhället och det är ju inte bra. Att man väljer att flytta dit man har sina landsmän gör ju att vissa områden inte har så bra status och så blir det "inbördes" rivalitet för att man kommer från olika ställen och har olika religion.
    Jag håller med.
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:21:46 följande:
    Märker att inte många av er bor i skåne... Naiva så det förslår.
    Jag bor i Sthlm, mer behöver jag nog inte säga. Jag blir inte så chockad när jag ser en svart man att jag blir nödgad att kalla honom "neger" eftersom jag bara sett svarta människor på National geographic channel som vissa andra..
  • Jmia
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 14:24:21 följande:
    30-40 kanske
    Vad grundar de den åsikten på? Vet du det?
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 14:29:45 följande:
    Inget av ovanstående är det minsta hotat. Tycker du på allvar att du inte kan gå västerländskt lättklädd utan att någon kallar dig svennehora???? Jag har aldrig stött på en lärare som inte behärskar svenska. Jo, i typ 7an hade jag en Japansk kvinna i tyska som inte behärskade varken svenska eller tyska. Vem ska ta bort dina högtider? Varför skulle dina barn inte kunna leka med både pojkar och flickor????? Hör och fasa, min man är afrikansk MUSLIM och vår dotter får leka med VEM hon vill, utan den där blonda tjejen på gården som inte ville att "neger ungen" skulle vara med och gunga.... Det där med hora skrev du om i början av tråden...vi bor i ett invandrartätt område och jag har då aldrig blivit kallad svennehora, men det verkar vara ett återkommande problem för dig?
    Jag har aldrig heller blivit kallad hora av en invandrare. Vad beror det på månne? Däremot är svenskarna rätt friska med det ordet enligt min erfarenhet..
  • Jmia
    Henom skrev 2009-09-29 14:30:14 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:24:11 följande: Skåne tar emot så enormt många fler invandrare än Sverige i övrigt, därför märker vi också problemen väldigt tydligt. Bor man i norrland t ex så är det ju lätt och sitta och vara PK och fin när man slipper eländet.
    Känner du till Södertälje?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?